خبر اولسیاسی

«نتانیاهو»: امریکا برای اجرای طرح انضمام کرانه باختری چراغ سبز نداده است

نتانیاهو گفت که درباره مساحت زمین هایی که به اسرائیل الحاق خواهد شد با امریکا اختلاف نظرهایی وجود دارد.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد که ایالات متحده هنوز به اسرائیل برای انضمام مناطق اشغالی کرانه باختری چراغ سبز نداده است.

به گزارش پایگاه خبری اسرائیلی «مکان» او در نشستی با رؤسای شهرک های اسرائیلی گفت که درباره مساحت زمین هایی که به اسرائیل الحاق خواهد شد با امریکا اختلاف نظرهایی وجود دارد.

نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که تنها خواسته امریکا از اسرائیل در طرح صلح «دونالد ترامپ»، موسوم به معامله قرن، آن است که اسرائیل وارد مذاکره با فلسطینیان شود و افزود که «امریکا آنچه را که مورد مذاکره قرار می گیرد حکومت فلسطین می خواند و این خلاف موضع اسرائیل است».

وی گفت که تصمیم دارد سران شهرک ها را در تعیین نقشه اراضی انضمامی دخیل کند و افزود که اسرائیل سلطه امنیتی و آزادی تردد در این مناطق را حفظ خواهد کرد.

«بنی گانتس»، قائم مقام نخست وزیر اسرائیل، نیز در نشستی با سران حزب «کاحول لاوان»، که پشت درهای بسته انجام شد، تأکید کرد که در حال حاضر مذاکرات درباره موضوع انضمام اراضی کرانه باختری با امریکا در حال جریان است و گفت که که باید این انضمام «به صورت متوازن» انجام شود.

«گابی اشکنازی»، وزیر خارجه اسرائیل، نیز تأکید کرد که این حزب خود را به طرح الحاق اراضی فلسطینی ملزم نمی داند و باید پیش از اجرا تکلیف آن را در روند مذاکرات مشخص کرد.

در همین راستا، سفیر فرانسه در اسرائیل تأکید کرد که اگر اسرائیل به صورت یکجانبه این طرح را اجرا کند فرانسه در موضع سنتی خود در باره قدس و حاکمیت فلسطین تجدید نظر خواهد کرد.

«اریک دنون»، سفیر فرانسه در اسرائیل، گفت که در صورت تصمیم اسرائیل به اجرای طرح الحاق اراضی اشغالی کرانه باختری، روابط فلسطین و اسرائیل شاهد مرحله پیچیده و سختی خواهد شد.

پیش از این نیز کانال 13 اسرائیل با انتشار گزارشی به نقل از مقامات اسرائیلی و چند دیپلمات اروپایی خبر داد که هدف «هایکو ماس» از این سفر آن است که مقامات اسرائیل را در جریان پیامدهای تصمیمشان درباره انضمام اراضی کرانه باختری قرار دهد.

براساس این گزارش ماس قرار است در این سفر با همتای اسرائیلی خود «گابی اشکنازی» و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، و متحد وی در تشکیل دولت «بنی گانتس» دیدار کند و این پیغام را به آنها منتقل کند که روابط با اسرائیل برای آلمان اهمیت بسیار دارد و آلمان خواستار ادامه اتحاد قدرتمند خود با اسرائیل است اما طرح اسرائیل تأثیری شدیدی بر روابط اسرائیل با آلمان و اتحادیه اروپا خواهد نهاد.

منبع
مکان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا