سرخط خبرها

اسرائیل از سفر وزیر خارجه آلمان به فلسطین ممانعت کرد

اسرائیل به بهانه‌ تدابیر ویروس کرونا به وزیر امور خارجه آلمان ابلاغ کرد در صورتی که به رام‌الله برود ممکن است به مدت 14 روز قرنطینه شود.

میدل ایست نیوز: دولت تل‌آویو  به بهانه تدابیر پیشگیرانه برای مقابله ویروس کرونا مانع سفر روز چهارشنبه «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان به فلسطین شده است.

به گزارش روزنامه «هاآرتص» طرف اسرائیل نیز به بهانه‌ تدابیر ویروس کرونا به وزیر امور خارجه آلمان ابلاغ کرد در صورتی که به رام‌الله برود و برای رفتن به فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل‌آویو به اسرائیل برگردد، ممکن است به مدت 14 روز قرنطینه شود.

ماس نیز به دنبال این برخورد اسرائیل از سفر به رام‌الله منصرف شد و تصمیم گرفت با مقامات فلسطینی طی سفر خود به اسرائیل از طریق ویدیو کنفرانس گفت‌وگو کند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که هایکو ماس در 10 ژوئن برای هشدار به دولت تل‌آویو درباره الحاق شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین در کرانه باختری و دشت اردن به اسرائیل سفر خواهد کرد. ماس قرار است طی این سفر ضمن تاکید بر اراده کشورش جهت تداوم اتحاد خود با اسرائیل، اعلام کند که این «الحاق یک‌طرفه» دولت برلین را مجبور به انتخاب بین روابط خود با تل‌آویو و حقوق بین‌الملل خواهد کرد.

گفتنی است کسانی که می خواهند به فلسطین سفر کند به دلیل عدم وجود فرودگاه در این کشور و تحت اشغال قرار گرفتن آن مجبور می شوند از طریق اسرائیل وارد شوند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا