خبر اولسیاسی

مشاور نخست وزیر عراق: بغداد و واشينگتن به تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای امریکایی فکر می کنند

«هشام داود» تأکید کرد که دولت‌های عراق تاکنون بارها خواستار کمک نظامی امریکا به عراق در جنگ با داعش و تروریست‌ها شده‌اند.

میدل ایست نیوز: «هشام داود»، مشاور نخست وزیر عراق، تأکید کرد که گفت‌وگوهای راهبردی عراق و امریکا ابعاد مخفیانه‌ای ندارد به خصوص که عراق روابط دوستانه‌ای با ایالات متحده دارد.

او در مصاحبه با روزنامه رسمی «الصباح»، چاپ بغداد، گفت که امریکا کشور مهمی است و عراق نیازمند تقویت روابط خود با کشورهای مهمی است که اقتصاد قوی دارند.

داود تأکید کرد که عراق روابط نظامی تنگاتنگی با ایالات متحده دارد و دولت‌های عراق تاکنون بارها خواستار کمک نظامی امریکا به عراق در جنگ با داعش و تروریست‌ها شده‌اند.

مشاور نخست وزیر عراق افزود که دولت «مصطفی الکاظمی» تأکید می کند که عراق امکانات و توانایی‌های نظامی و امنیتی بالایی دربرابر ترویست‌ها دارد و شاید نیازمند این حجم از نیروهای نظامی امریکایی در خاک خود نباشد.

وی گفت که عراق و امریکا به این فکر می‌کنند که موعد تعیین جدولی زمانی برای خروج دست‌کم بخشی از این نیروها از خاک عراق که در سال 2014 به درخواست دولت عراق به این کشور آمدند فرارسیده است و در عین حال باید روابط دوستانه و همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه آموزش نیروها و تبادل اطلاعات امنیتی  و مبارزه با تروریسم و قاچاق افزایش یابد و تقویت شود.

داود تأکید کرد که باید روابط عراق و امریکا منحصر به جنبه‌های نظامی نباشد و ابعاد دیگری پیدا کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا