خبر اولسرخط خبرها

برگزاری «گفت‌وگوی ملی» در بعبدا لبنان همزمان با تحریم برخی احزاب و تظاهرات مردمی+فیلم

همزمان با گفت‌وگوی ملی که به دعوت میشل عون در حال برگزاری است، شماری از معترضان در مسیر منتهی به قصر ریاست جمهوری در منطقه بعبدا تجمع کردند.

میدل ایست نیوز: همزمان با گفت‌وگوی ملی که به دعوت «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان در حال برگزاری است، شماری از معترضان در مسیر منتهی به قصر ریاست جمهوری در منطقه بعبدا تجمع کردند.

عون در آغاز جلسه گفت‌وگوی ملی اعلام کرد: «امیدوار بودیم همه طرف‌ها و نیروهای سیاسی در این نشست حضور داشتند، برخی افراد وجود دارند که از خشم مردم و مطالبات مشروع‌شان برای خشونت‌زایی و آشوب‌آفرینی به منظور تحقق طرح‌های خارجی مشکوک سوء استفاده می کنند.»

رئیس جمهوری لبنان افزود: «این دیدار که در مقر ریاست جمهوری در بعبدا برگزار می‌شود با عنوان صیانت از ثبات و صلح داخلی به ویژه در سایه تحولات اخیر انجام می شود چرا که صلح داخلی خط قرمز ماست.»

وی اظهار داشت: رخدادهای هفته‌های اخیر در خیابان‌ها به خصوص در طرابلس، بیروت و عین الرمانه باید زنگ هشداری برای آگاهی از خطرات امنیتی باشد که از رهگذر مطالبات اجتماعی دروازه فتنه را می کوبد، ما سایه جنگ داخلی را به صورت نگران‌کننده احساس کردیم.

از سوی دیگر، «حسن دیاب»، نخست‌وزیری لبنان در این جلسه گفت: اوضاع کشور خوب نیست، وطن چطور می تواند در وضعیت خوبی باشد، در حالی که شهروندان دچار گرسنگی هستند، لبنان در برابر مرحله‌ سرنوشت‌سازی در تاریخ خود رو به روست.

برخی گروه‌های سیاسی از جمله جریان وابسته به «سعد الحریری»نخست وزیر سابق، حزب القوات اللبنانیه به ریاست «سمیر جعجع» و جریان المرده به ریاست «سلیمان فرنجیه» نشست بعبدا را تحریم کردند.

شیوع کرونا و قطع پروازهای تجاری و گردشگری به لبنان باعث کاهش شدید فعالیت صدها هتل،‌ رستوران ها و مراکز تفریحی و در نتیجه کاهش شدید درآمدهای ارزی این کشور و ته کشیدن ذخایر ارزی بانک ها منجر به وخامت شدید اوضاع معیشتی مردم لبنان شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا