سرخط خبرهاسیاسی

بیانیه پایانی نشست رهبران لبنان در بعبدا

رهبران گروه‌های لبنانی که در «گفت‌وگوی ملی» تحت نظارت «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور در کاخ بعبدا بیروت شرکت داشتند، بیانیه پایانی صادر کردند.

میدل ایست نیوز: رهبران گروه‌های لبنانی که در «گفت‌وگوی ملی» تحت نظارت «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور در کاخ بعبدا بیروت شرکت داشتند، بیانیه پایانی صادر کردند.

در این بیانیه آمده: ثبات امنیتی پیش‌شرط ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و باید هجمه‌های تحریک‌آمیز را که به بروز فتنه منجر می شوند، متوقف کرد.

برگزاری انتخابات و آزادی بیان حقی است که قانون اساسی از آن حمایت می کند اما اعتراض خشونت‌آمیز که بندها و پیوندهای ميهن را پاره می کند با اعتراض مسالمت‌آمیز تفاوت دارد. مردم لبنان از بحران اقتصادی رنج می برند اما این بحران بر آنها غلبه پیدا نخواهد کرد.

رهبران لبنان در ادامه بر تلاش برای یکپارچه‌سازی مواضع دستکم درخصوص مسائل موجودیتی تاکید کرده و اظهار داشتند: باید برای متوقف‌سازی فساد در کشور و حمایت اموال سپرده‌گذاران در بانک‌های لبنان تلاش کرد.

در پایان بیانیه نشست گفت‌وگوی ملی رهبران لبنانی بر حفظ نقش لبنان به عنوان پیونددهنده شرق و غرب تاکید شد.

برخی گروه‌های سیاسی از جمله جریان وابسته به «سعد الحریری»نخست وزیر سابق، حزب القوات اللبنانیه به ریاست «سمیر جعجع» و جریان المرده به ریاست «سلیمان فرنجیه» نشست بعبدا را تحریم کرده بودند.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا