سرخط خبرهاسیاسی

واکنش سفارت امریکا به خبر حضور نیروهای امریکایی در عملیات دستگیری عناصر گردان‌های حزب‌الله عراق

سفارت امریکا در بغداد با صدور بیانیه‌ای به اظهارات منتسب به سفیر امریکا در کویت درباره مشارکت نیروهای امریکایی در عملیات دستگیری عناصر کتائب حزب الله عراق واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: سفارت امریکا در بغداد با صدور بیانیه‌ای به اظهارات منتسب به سفیر امریکا در کویت درباره مشارکت نیروهای امریکایی در عملیات دستگیری عناصر کتائب حزب الله عراق واکنش نشان داد.

در بیانیه سفارت امریکا در بغداد آمده است، اظهارات منتسب به «الینا رومانوفسکی»، سفیر امریکا در کویت که رسانه‌های عراقی آن را منتشر کرده اند، یک خبر جعلی و خبیثانه است.

سفارت امریکا افزوده، رومانوفسکی به هیچ عنوان چنین مصاحبه‌ای نداشته و این اخبار دروغین از سوی سایتی اینترنتی منتشر شده که به منظور انتشار اخبار دروغین و ساختگی ایجاد شده است.

برخی منابع خبری پیشتر اظهار داشته بود که سفیر امریکا در کویت در سخنانی اعلام کرده واشنگتن از دولت عراق، نیروهای مسلح و دستگاه مبارزه با تروریسم حمایت می کند و معتقد است که آشوب تسلیحاتی در عراق امری مطلوب نیست و باید سلاح منحصرا در دست ارتش باشد و امریکا با تمام توان از دولت عراق برای تحقق این امر پشتیبانی می کند.

این منابع خبری در ادامه به نقل از رومانوفسکی اعلام کرده بودند که حمایت امریکا برای شناسایی عوامل راکت اندازی در بغداد بنا به درخواست دولت عراق و دستگاه مبارزه با تروریسم بوده و حضور نیروهای ائتلاف بین المللی ضدداعش در این عملیات با درخواست رسمی و طبق قوانین بین المللی بوده است.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا