سرخط خبرهاسیاسی

«فواد حسین» در کنفرانس بروکسل: راهکار سیاسی تنها تضمین برای پایان دادن به رنج و درد مردم سوریه است

وزیر امور خارجه عراق در کنفرانس بروکسل برای «حمایت از آینده سوریه و منطقه» که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، شرکت کرد.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در کنفرانس بروکسل برای «حمایت از آینده سوریه و منطقه» که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، شرکت کرد.

فواد حسین در سخنرانی خود بر حفظ وحدت سوریه، حاکمیت، سلامت اراضی و استقلال این کشور و عدم مداخله در امور داخلی آن و حمایت از بازگشت دمشق به منظومه کشورهای عربی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه راهکار سیاسی تنها تضمین برای توقف درد و رنج مردم سوریه است، بر لزوم مبارزه با همه گروه‌های تروریستی بدون هیچ گونه تمایزی میان این گروه‌ها و در راس آن گروه تروریستی داعش و اندیشه افراطی آن تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق اظهار داشت: تحریم و اقدامات تنبیهی علیه سوریه به شکلی پررنگ بر مردم سوریه و وضعیت کمک‌رسانی، آموزش، اقتصاد و بهداشت این کشور در سایه بحران کرونا تاثیر گذاشته است.

فواد حسین در ادامه بر اهمیت تداوم حمایت جامعه جهانی از کشورهای میزبان پناهندگان سوری به ویژه عراق که از 260 هزار پناهنده به ویژه در شرایط کنونی میزبانی می کند، تاکید کرد.

وی همچنین نسبت به تداوم اوضاع کنونی سوریه که تهدیدی مخاطره‌آمیزی برای امنیت ملی سوریه به شمار می رود، هشدار داد و افزود: این امر منجر به حرکت ده‌ها هزار تروریست و ستیزه‌جوی بیگانه به سمت اراضی عراق می شود.

وزیر امور خارجه عراق در پایان بر اهمیت حصول نتایج مثبت از کنفرانس بروکسل تاکید کرد، نتایجی که بتواند در برقراری امنیت و صلح در سوریه و منطقه نقش‌آفرین باشد.

منبع
سایت وزارت امور خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا