خبر اولسرخط خبرها

استعفای قاضی لبنانی صادرکننده حکم ممنوعیت مصاحبه با سفیر امریکا در بیروت

«محمد مازح» پس از احضار و بازپرسی توسط کمیته قضایی از سمت قضاوت استعفا کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد مازح»، قاضی لبنانی صادرکننده حکم ممنوعیت مصاحبه با سفیر امریکا در بیروت، پس از احضار جهت بازپرسی از سمت قضاوت استعفا داد.

یک کمیته تحقیقاتی قضایی دستور بازپرسی از مازح را صادر کرده بود.

حکم قاضی مازح پس از آن صادر شده که دوروتی شیا در مصاحبه با شبکه «العربی الحدث» گفت که ایالات متحده از عملکرد حزب الله در لبنان به شدت نگران است و افزود که «سیدحسن نصرالله ثبات لبنان را تهدید می کند و حزب وی مانع از حل مشکلات اقتصادی لبنان می شود».

او گفت که «مشکلات مردم لبنان از سیاست های واشنگتن نیست» و افزود که به مردم لبنان اطمینان داده که قانون قیصر آنها را هدف قرار نداده است.

محمد مازح، به رسانه ها گفت که این حکم را پس از شکایت رسمی یک شهروند لبنانی صادر کرده و افزود که اظهارات سفیر امریکا مصداق روشن دخالت در امور داخلی لبنان و نادیده گرفتن احساسات بسیاری از شهروندان این کشور است و به آتش فتنه در کشر دامن می زند.

این حکم بحث های بسیاری در لبنان برانگیخت و باعث واکنش وزیر اطلاع رسانی لبنان شد که آن را خلاف آزادی بیان در لبنان دانست و تأکید کرد که مسائل مربوط به رسانه ها باید توسط ادارات مربوطه و نه دادگاه ها رسیدگی شود.

در پی این حوادث کمیته ای قضایی این قاضی لبنانی را احضار کرد و او تهدید کرد که اگر از او بازپرسی شود استعفا خواهد داد و در نهایت از سمت قضاوت استعفا داد.

سفیر امریکا در بیروت نیز به نوبه خود از صدور چنین حکمی به شدت انتقاد کرد و گفت که بهتر است مسئولان لبنانی به جای اتلاف وقت برای این گونه اقدامات به فکر زندگی مردمشان باشند.

او همچنین مدعی شد که مقامات لبنانی بابت این حکم از وی عذرخواهی کرده اند، ادعایی که وزیر اطلاع رسانی لبنان آن را تکذیب کرد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا