خبر اولسیاسی

عفو بین الملل: الحاق کرانه باختری غیرقانونی و اجرای قانون جنگل است

سازمان عفو بین الملل ضمن مخالفت با طرح الحاق مناطقی از کرانه باختری توسط اسرائیل آن را غیرقانونی و اجرای قانون جنگل دانست.

میدل ایست نیوز: سازمان عفو بین المللی امروز چهارشنبه تاکید کرد طرح الحاق کرانه باختری توسط اسرائیل غیرقانونی است و موجب اجرای قانون جنگل می شود.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای گفت: «مقامات اسرائیل باید از طرح الحاق کرانه باختری برای اشغال مناطق بیشتری از اراضی فلسطین دست بکشند زیرا این امر نقض قوانین بین المللی است و موجب نقض حقوق بشر در فلسطین می شود.»

این سازمان از جامعه بین المللی خواست اقدامات قاطعی علیه طرح پیشنهادی الحاق مناطقی از کرانه باختری و شهرک های اسرائیلی اشغالی در آن اتخاذ کنند.

در این رابطه «صالح حجازی»، معاون مدیر دفتر منطقه ای سازمان عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال افریقا گفت: «قانون در این موضوع به شدت واضح است، الحاق غیر قانونیست و پیروی پیوسته اسرائیل از این سیاست نشان دهنده بی توجهی آن به قوانین بین المللی است.»

وی افزود: «سیاست های این چنینی، وضعیت قانونی این اراضی اشغالی را تغییر نمی دهد بلکه نشان دهنده اجرای قانون جنگل است که امروز نباید در جهان ما جایگاهی داشته باشد.»

اسرائیل قصد داشت امروز با حمایت امریکا و طرح صلح خاورمیانه یا معامله قرن دونالد ترامپ مناطقی از کرانه باختری و غور اردن که 30 درصد از کرانه باختری را تشکیل می دهد و منطقه ای استراتژیک است را الحاق کند اما به نظر می آید اجرای آن به تعویق افتاده است.

اقدام اسرائیل برای الحاق مناطقی از کرانه باختری با مخالفت های شدیدی از سوری فلسطینیان، سازمان های بین المللی و کشورهای مختلف رو به رو شده است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا