خبر اولسیاسی

«الکاظمی» در دیدار با وزیر خارجه فنلاند: ائتلاف باید در چارچوب حاکمیت ارضی و اولویت های عراق فعالیت کند

هاویستو در آغاز این دیدار سلام نخست وزیر فنلاند و استقبال وی از اقدامات نخست وزیر عراق در این مدت را به الکاظمی ابلاغ کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، در دیدار با «پکا هاویستو»، وزیر امور خارجه فنلاند، روابط دوجانبه و راه های گسترش آن را بررسی کرد.

هاویستو در آغاز این دیدار سلام نخست وزیر فنلاند و استقبال وی از اقدامات نخست وزیر عراق در این مدت را به الکاظمی ابلاغ کرد.

او تأکید کرد که دولتش به موضع واقع بینانه و متعادل عراق در روابط با همسایگانش و منطقه و جهان به دیده تقدیر و احترام فراوان می نگرد و خواستار برقراری بهترین روابط با عراق و تقویت روابط دوجانبه در عرصه های گوناگون است.

الکاظمی نیز ضمن خوش آمدگویی به وزیر خارجه فنلاند و هیئت هیئت همراه وی از مواضع این کشور در حمایت از عراق در عرصه های اقتصادی و سیاسی و امنیتی تقدیر و نسبت به آینده روابط عراق با فنلاند و اتحادیه اروپا ابراز خوش بینی کرد.

او گفت که عراق علاقه مند به استفاده از تجربه و نقش فنلاند در حل منازعات بین المللی و تحقق صلح و ثبات در جهان است.

الکاظمی همچنین بر اهمیت توسعه روابط دو کشور و افزایش سرمایه گذاری و حضور شرکت های فنلاندی در عراق تأکید کرد و گفت که دولت عراق آماده حمایت از شرکت های فنلاندی برای برعهده گرفتن پروژه ها در عراق است.

او همچنین بر تمایل عراق به ادامه همکاری امنیتی با فنلاند در چارچوب ائتلاف بین المللی تأکید و خاطرنشان کرد که ضرورت دارد که ائتلاف بین المللی در چارچوب اصل حاکمیت ارضی عراق و اولویت های عراق به فعالیت خود ادامه دهد به نحوی که مانع از آن شود که داعش بار دیگر تهدیدی برای عراق و منطقه و جهان باشد.

وزیر خارجه فنلاند در سفر به عراق سفارت کشورش در بغداد را پس از 30 سال بازگشایی کرد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا