خبر اولسیاسی

«آماده باش» نیروهای آمریکایی در قطر و امارات همزمان با رزمایش ایران در تنگه هرمز

در جریان مانور نظامی ایران و به دنبال فرود آمدن سه موشک در آبهای نزدیک به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی در قطر و امارات، نیروهای آمریکایی در این پایگاه‌ها به حالت آماده باش درآمدند.

میدل ایست نیوز: روز سه شنبه گزارش‌هایی در خصوص آماده باش و رفتن به پناهگاه نیروهای آمریکایی در قطر و امارات در جریان رزمایش سپاه در تنگه هرمز منتشر شده است.

لوکاس تاملینسون، خبرنگار «فاکس نیوز» گفته است که در جریان مانور نظامی ایران و به دنبال فرود آمدن سه موشک در آبهای نزدیک به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی در قطر و امارات، نیروهای آمریکایی در این پایگاه‌ها به حالت آماده باش درآمدند.

یک مقام نیز به این خبرنگار فاکس نیوز گفته است، محل فرود آمدن این موشک‌ها به اندازه کافی نزدیک پایگاه هوایی «العدید» در قطر و پایگاه هوایی «الظفره» در امارات متحده عربی بودند، تا باعث نگرانی شوند.

باربارا استار خبرنگار دفاعی «سی ان ان» نیز می‌گوید، پس از آن که اطلاعات نشان می‌داد موشک‌های ایران احتمالا به سمت پایگاه‌های آمریکایی «العدید» در قطر و «الظفره» در امارات در حرکتند، در این پایگاه‌ها آماده باش اعلام شد و پرسنل برای چند دقیقه به پناهگاه رفتند.

این خبرنگار به نقل از مقام‌های آمریکایی اضافه کرده است که این تدابیر جنبه احتیاطی داشت.

همزمان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه هفتم مرداد رزمایش دریایی سپاه پاسداران در تنگه هرمز را اقدامی «غیرمسئولانه و بدون ملاحظه» خواند.

ربکا ریباریچ، یک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما می‌دانیم که رزمایش ایران‌ شامل حمله به یک ماکت ناو هواپیمابر غیر متحرک است».

او افزود: « هرچند ما همیشه این نوع رفتارهای غیر مسئولانه و بدون ملاحظه ایران در مجاورت آبراه‌های شلوغ بین‌المللی را زیر نظر داریم، این رزمایش باعث اختلال در عملیات ائتلاف در منطقه نشده و هیچ تاثیری بر جریان آزاد تجارت در تنگه هرمز و آب‌های مجاور آن ندارد».

به گزارش رسانه‌های ایران، مرحله نهایی رزمایش «پیامبر اعظم ۱۴» سپاه پاسداران در تنگه هرمز در حال برگزاری است.

این رزمایش با همکاری مشترک نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا