خبر اولسرخط خبرها

اظهارات سخنگوی دولت عراق درباره پرونده ترور «هشام الهاشمی» و سفر «الکاظمی» به ریاض و واشنگتن

ملا طلال روز جمعه تأکید کرد که تحقیقات درباره پرونده شهید هشام الهاشمی زمان زیادی برده چون شبکه پیچیده‌ای پشت آن بوده است.

میدل ایست نیوز: «احمد ملا طلال»، سخنگوی دولت عراق، اطلاعات تازه‌ای درباره تحقیقات دربارۀ ترور «هشام الهاشمی»، کارشناس امنیتی عراقی، و نیز سفر نخست وزیر عراق به عربستان و ایالات متحده ارائه کرد.

به گزارش «بغداد الیوم»، ملا طلال روز جمعه تأکید کرد که تحقیقات درباره پرونده شهید هشام الهاشمی «زمان زیادی برده چون شبکه پیچیده‌ای پشت آن بوده و تا اعلام نتایج تحقیقات زمان زیادی نمانده است و دولت با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند».

او درباره سفر الکاظمی به ریاض و واشنگتن نیز گفت که عراق منتظر تعیین زمان سفر ازجانب دولت‌های عربستان و امریکاست.

ملا طلال تأکید کرد که دولت متعهد به اجرای انتخابات در حداکثر یک سال بعد از تشکیل دولت است و این یکی از خواسته‌های اصلی تظاهرات‌کنندگان بوده و افزود که تأمین هزینه‌های مالی انتخابات کار دشواری نیست و نخست‌وزیر متعهد به تأمین این هزینه‌هاست.

او افزود که دولت با جدیت در پی گسترش روابط عراق با کشورهای عربی و جهان براساس منافع مشترک و اصل عدم دخالت در امور داخلی است.

همزمان خبرگزاری رسمی عراق به نقل از منابع آگاه خبر داد که الکاظمی قرار است تا ساعاتی دیگر طی یک پیغام ویدئویی موعد برگزاری انتخابات را اعلام کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا