خبر اولسرخط خبرها

«برهم صالح» خواستار بازخواست مقصران و عاملان ورود داعش به عراق شد

رئیس جمهوری عراق در سخنانی خواستار بازخواست مقصران و عاملان سقوط شهر موصل به دست گروه ترورریستی داعش شد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در سخنانی خواستار بازخواست مقصران و عاملان سقوط شهر موصل به دست گروه ترورریستی داعش شد.

برهم صالح در سخنرانی به مناسبت ششمین سالگرد قتل‌عام ایزدی‌ها در سنجار گفت: یاد و خاطره مردم ایزدی که در چنین روزی به دست گروه ترورریستی داعش در سنجار به قتل رسیدند را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه هدف گروه تروریستی داعش، قتل‌عام دسته‌جمعی و محو ایزدی‌ها از صحنه روزگار بود، اظهار داشت: کوتاهی و سستی در پاسخ‌گویی به مطالبات مردم در سنجار بسیار جای شرم دارد.

رئیس جمهوری عراق در ادامه بر لزوم عبور از موانع سیاسی و مدیریتی تاکید و اظهار داشت:باید در مدیریت و ساماندهی امور در سنجار و تقویت امنیت و ثبات و نیز ارائه کمک‌های مادی و خدمات اساسی برای بازگشت آوارگان از اردوگاه‌ها به محل سکونت‌شان تسریع شود.

برهم صالح در سخنان خود همچنین از گروه‌های سیاسی خواست اختلافات را کنار گذاشته و از آن چشم‌پوشی کنند تا به راهکارهای مدیریتی و امنیتی مطلوب برای خدمت به مردم ایزدی و همه شهروندانی که از تروریسم و جنایت‌های آن دچار آسیب شده‌اند، دست یابند.

رئیس جمهوری عراق در پایان بر اهمیت بازخواست مقصران و مسببان ورود و اشغال شهرها و روستاها توسط داعش و خسارت‌های مادی، روانی و جانی به مردم نیروهای امنیتی و نظامی و تخریب و ویرانی شهرها تاکید کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا