خبر اولسرخط خبرها

هشدار کمیسیون امنیت مجلس عراق درباره انبارداری غیر کارشناسی مهمات

این نماینده مجلس تأکید کرد که به زودی کمیته ای در این وزارتخانه ها و کمیسیون امنیت تشکیل خواهد شد که کار آن بازرسی زاغه ها و بررسی رعایت نکات ایمنی است.

میدل ایست نیوز: «بدر الزیادی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، نسبت به انبارداری غیر کارشناسی سلاح و مهمات نظامی در پادگان های عراق هشدار داد و تأکید کرد که این وضعیت باعث انفجاری بزرگ خواهد شد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری «السومریه نیوز» تأکید کرد  که آنچه در لبنان رخ داد فاجعه ای بزرگ بود و ما هم باید از آن عبرت بگیریم و در نحوه انبارداری و نگه داری سلاح و مهمات قابل انفجار تجدید نظر اساسی کنیم.

به گفته الزیادی نحوه انبار کردن مهمات و سلاح در مراکز نظامی عراق به صورت فله ای و غیر کارشناسی و بدون رعایت نکات ایمنی لازم است و اگر یک اتصال برق یا حادثه ای نظامی رخ دهد شاهد انفجارهای بزرگ خواهیم بود.

او تأکید کرد که زاغه های سلاح باید استانداردهای مشخصی داشته باشد و در آن سیم برق نباشد و زاغه ها در زیر زمین و به دور از مناطق مسکونی باشد و افزود که نحوه انبارداری سلاح خود یک شاخه علمی است.

این نماینده مجلس تأکید کرد که کمیسیون امنیت و دفاع مجلس در تماس با طرف های ذی ربط در وزارت دفاع و وزارت کشور از آنان خواسته که این موضوع را جدی بگیرند و به زودی کمیته ای در این وزارتخانه ها و کمیسیون امنیت تشکیل خواهد شد که کار آن بازرسی زاغه ها و بررسی رعایت نکات ایمنی است.

وی تأکید کرد که کمیسیون امنیت و دفاع مجلس با جدیت این موضوع را پیگیری می کند.

 عراق هر ساله در فصل تابستان شاهد انفجارهایی در زاغه های مهمات است که معمولا علت آنها انبارداری غیر کارشناسی و اتصال برق اعلام می شود.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا