خبر اولسیاسی

لبنان و امارات در انتظار تحریم‌های جدید امریکا علیه حامیان مالی سوریه

دونالد ترامپ تحریم ها علیه سوریه را گسترش می دهد و حامیان مالی خارج از کشور سوریه مانند امارات و لبنان را به فهرست سیاه تحریم ها اضافه می کند تا دمشق را مجبور به مذاکرات صلح کند.

میدل ایست نیوز: برخی مسئولان امریکایی به روزنامه «وال استریت ژورنال» گفتند که «دونالد ترامپ»، ریاست جمهوری امریکا در حال آماده سازی تحریم های جدیدی علیه سوریه است.

به گفته این مسئولان ترامپ تحریم ها علیه سوریه را گسترش می دهد و حامیان مالی خارج از کشور سوریه مانند امارات و لبنان را به فهرست سیاه تحریم ها اضافه می کند تا دمشق را مجبور به مذاکرات صلح کند.

مسئولان امریکایی بیان کردند هدف قرار دادن شریان مالی نظام سوریه در سایر کشورها، فشارهای بین المللی برای مذاکره بر سر صلح و راه حل سیاسی را افزایش می دهد به خصوص پس از آنکه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در ماه های اخیر منافع نظامی و سیاسی ای را محقق ساخته است.

امریکا تمایل دارد از طریق متوقف کردن حمایت مالی کشورهای خارجی از سوریه و تحقیق در خصوص شرکت های بین المللی مرتبط با سوریه و تشدید تلاش ها برای فشار بر حکومت هایی که حامی سوریه و متحد خود هستند حمایت مالی حامیان سوریه از این کشور را قطع کند.

پیش از این وزارت خزانه داری و امور خارجه امریکا تحریم های جدیدی علیه 36 شخص و شرکت با تمرکز بر خانواده بشار اسد اعمال کرده بودند.

روزنامه وال استریت ژورنال تاکید کرد امریکا تحریم های جدیدی علیه حامیان سوریه نظیر لبنان و امارات علاوه بر شرکت های املاک و سایر شرکت های اروپایی مرتبط با خانواده اسد و تاجران برجسته سوریه مرتبط با اسد اعمال می کند.

این روزنامه اشاره کرد که «جیمز جفری»، نماینده ویژه امریکا در سوریه در ماه ژوئن به امارات هشدار داده بود که اگر مشخص شود هر شخصی به نظام سوریه کمک می کند امارات با تحریم هایی روبه رو خواهد شد.

وال استریت ژورنال به نقل از یک تاجر سوری گفت که امارات ماسک و تجهیزات پزشکی برای مبارزه با ویروس کرونا به دمشق فرستاده است.

سخنگوی وزارت خارجه امارات نیز تاکید کرده بود که ابوظبی کمک های پزشکی به سوریه ارائه خواهد کرد.

مقامات امریکا در دولت ترامپ به مسئولان بلندپایه لبنانی نظیر «ریاض سلامه»، رئیس بانک لبنان، نسبت به کمک به سوریه هشدار داده بودند.

برخی مسئولان امریکایی تاکید کردند که همکاری ریاض سلامه با «رامی مخلوف»، تاجر سوری و پسر دایی بشار اسد در دست بررسی است.

سلامه اما هرگونه مصاحبه در این رابطه را رد کرد و گفت آنچه رسانه های داخلی می گویند ادعاهایی نادرست است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا