سرخط خبرها

سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به عربستان پس از تنش دیپلماتیک میان دو کشور

رئیس ستاد ارتش پاکستان در سفر به عربستان با رئیس ستاد ارتش عربستان و جانشین وزیر دفاع عربستان دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: همزمان با تنش دیپلماتیک میان عربستان و پاکستان، ژنرال «قمر جاوید باجوا»، رئیس ستاد ارتش پاکستان در سفر به ریاض با «خالد بن سلمان»، جانشین وزیر دفاع عربستان دیدار کرد.

به گفته ناظران این دیدار در راستای تلاش برای کاهش سطح تنش های ناشی از اظهارات «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان، است که خواستار واکنش عربستان به اقدامات هند در کشمیر شده بود.

در بیانیه وزارت دفاع عربستان آمده که خالد بن سلمان در دیدار با رئیس ستاد ارتش پاکستان روابط دوجانبه در بخش های نظامی و دفاعی را بررسی و بر ضرورت تقویت همکاری های مشترک برای حفظ امنیت تأکید کردند.

رئیس ستاد ارتش پاکستان همچنین با سرلشکر «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد مشترک عربستان دیدار و روابط دوجانبه را بررسی کرد.

پیش از این وزیر خارجه عربستان خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در سطح سران برای بررسی وضعیت کشمیر شده بود.

او گفت: «اگر نمی توانند این کار را بکنند من خودم از نخست وزیر خواهم خواست که نشستی از کشورهایی که می توانند به پاکستان و مردم سرکوب شده کشمیر کمک کنند تشکیل دهد».

اظهارا شاه محمود قریشی با واکنش شدید عربستان که میزبان دبیرخانه نشست سازمان همکاری اسلامی است شد و مقامات عربستانی پاکستان را به تلاش برای تشکیل کنفرانسی از کشورهای اسلامی اما جدا از سازمان همکاری متهم کردند.

ریاض در سال گذشته نشست اسلامی در مالزی با حضور ایران و ترکیه و قطر را تحریم کرد و نخست وزیر پاکستان را هم به خودداری از شرکت در آن متقاعد کرد.

منطقه مسلمان نشین کشمیر از سال گذشته شاهد اقدامات نژادپرستانه هندوستان به علت لغو خودمختاری کشمیر ازجانب هند بوده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا