خبر اولسیاسی

پادشاه اردن در نشست سه‌جانبه امّان: رخدادهای پرشتاب منطقه مستلزم همکاری و هماهنگی است

پادشاه اردن در نشست سه‌جانبه‌ای که با حضور نخست‌وزیر عراق و رئیس جمهوری مصر در امّان تشکیل شد، تاکید کرد که رخدادهای پرشتاب منطقه مستلزم هماهنگی و همکاری مشترک است.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در نشست سه‌جانبه‌ای که با حضور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر در امّان تشکیل شد، تاکید کرد که رخدادهای پرشتاب منطقه مستلزم هماهنگی و همکاری مشترک است.

ملک عبدالله تصریح کرد: موضوع امنیت غذایی بزرگترین چالش در سال 2021 خواهد بود و این امر نیازمند یکپارچه‌سازی تلاش‌ها و اندیشیدن درباره راهکارهایی ویژه دارد.

وی افزود: مساله فلسطین همچنان مساله اصلی منطقه است و ما همواره بر راهکار دو کشوری که به اشغالگری اسرائیل پایان دهد و منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین شود، تاکید داریم.

در سومین دور نشست‌های سه‌جانبه عراق، مصر و اردن درباره توسعه همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان سه کشور در راستای منافع مشترک و خدمت به مسائل عربی گفت‌وگو شده است.

سران سه کشور عراق، مصر و اردن در نشست امروز خود درباره تازه‌ترین تحولات منطقه و راهکارهای تقویت هماهنگی میان سه کشور در قبال مسائل مورد اهتمام مشترک رایزنی کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا