تلگرامخبر اولسرخط خبرها

سائرون: سفر وزیر خارجه عربستان به عراق اقدامی درست برای تصحیح روابط سیاسی عراق است

نماینده ائتلاف سائرون گفت که سفر وزیر خارجه عربستان به عراق اقدامی درست برای تصحیح مسیر روابط سیاسی عراق و گشایش به روی دیگر کشورهاست.

میدل ایست نیوز: «بدر الزیادی»، نماینده ائتلاف سائرون (وابسته به سید مقتدی صدر) سفر وزیر خارجه عربستان به عراق را گامی مثبت ارزیابی کرد.

او در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت که این سفر گامی مثبت و اقدامی درست برای تصحیح مسیر روابط سیاسی عراق و گشایش به روی دیگر کشورها و مشارکت فعالانه در گشودن افق های تازه میان دو کشور است.

الزیادی تأکید کرد که عراق باید به مسیرهای درست در روابط منطقه‌ای بازگردد و توافقات سیاسی‌ای وجود دارد که اکنون زمان عملی کردن آنهاست.

وی ابراز امیدواری کرد که دیدارهایی در آینده نزدیک میان مقامات عراق و عربستان انجام شود که تأثیر بیشتری بر آینده عراق در عرصه‌های گوناگون و بازیابی حاکمیت آن در میان کشورهای منطقه داشته باشد.

این نماینده ائتلاف سائرون تأکید کرد که گسترش افق‌های روابط عراق با کشورهای منطقه و کشورهای عربی گامی مهم است چون عراق امروز کشوری است که همه به آن به چشم کشوری نگاه می‌کنند که جای سرمایه‌گذاری و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی و تبادل تجربه در عرصه‌ مبارزه با تروریسم را دارد.

او گفت که عراق کشوری بی‌طرف شمرده می‌شود و همه کشورها نیز به سوی آن روی آورده اند.

بغداد امروز میزبان «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان، بود که با وزیر خارجه و نخست وزیر عراق دیدار کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا