خبر اولسیاسی

تاکید «هادی العامری» بر لزوم مجازات سخت متجاوزان به نیروهای امنیتی و تسریع در وضع جدول زمانی برای خروج نیروهای نظامی خارجی

رئیس ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز دوشنبه بر لزوم اعمال مجازات های سخت بر متجاوزان به دستگاه های امنیتی و لزوم تسریع در وضع جدول زمانی برای خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز دوشنبه بر لزوم اعمال مجازات های سخت بر متجاوزان به دستگاه های امنیتی و لزوم تسریع در وضع جدول زمانی برای خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق تاکید کرد.

وی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین (ع) با صدور بیانیه ای از بیانیه روز گذشته «مصطفی الکاظمی»، در خصوص تشکیل کمیته تحقیقات در پرونده های فساد و لزوم خروج نیروهای امریکایی از عراق حمایت کرد.

العامری گفت که به اعتقاد وی اولین ماموریت اساسی دولت الکاظمی گسترش امنیت و بازگرداندن اقتدار به حکومت و ایجاد شرایطی مناسب برای برگزاری انتخابات پیش از موعد آزاد، سالم و عادلانه است.

العامری با اشاره به سخن الکاظمی بیان کرد که فرصتی برای تعلل در انتخاب میان حکومت و بی حکومتی وجود ندارد و همه یک انتخاب دارند و آن ایجاد حکومتی عادل و قادر بر گسترش امنیت و تضمین زندگانی آزاد و کریمانه برای همه شهروندان عراق است.

وی با تاکید بر حمایت از دستگاه های امنیتی گفت که انتخابی به جز بازگرداندن اقتدار به دستگاه های امنیتی واحترام به آنها و تقویت آنها برای گسترش امنیت و اعمال قانون و حاکمیت عدالت وجود ندارد و در غیر اینصورت کشور به سوی نامعلوم و هرج و مرج می رود.

رئیس ائتلاف فتح تاکید کرد باید مطابق با قوانین نافذ، مجازات سختی علیه متجاوزان به دستگاه های امنیتی و نیروهای امنیتی اعمال شود و دستگاه های ذیربط باید مقصران در عمل به وظیفه ملی خود را مجازات کنند.

العامری، تظاهرات مسالمت آمیز را حقی تضمین شده در قانون اساسی دانست و آن را یکی از ابزارهای فشار برای ایجاد اصلاحات عنوان و تاکید کرد که باید بر اساس اقدامات قانونی و با مسئولیت پذیری از طریق حفظ مسالمت آمیز بودن آن و فرق گذاشتن میان تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و فاسدان و نفوذی ها برگزار شود.

وی هدف فاسدان و نفوذی ها از تظاهرات را به بازی گرفتن امنیت عمومی، آسیب به املاک عمومی و خصوصی، تعطیل کردن زندگی مردم، ممانعت از کار در ادارات، فشار بر کارمندان دولت و ممانعت از انجام وظایفشان ذکر کرد و گفت که بی شک این گروه خرابکار و از جامعه طرد شده اند و به هیچ صورت در زمره تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز قرار نمی گیرند.

رئیس ائتلاف فتح از دولت خواست بر اساس قانون و اقدامات شدید قضایی با آنها برخورد و از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و اصل تظاهرات حفاظت کند.

وی همچنین از دولت خواست در رابطه با کسانی که خواهان حمل سلاح غیر قانونی هستند نیز براساس قانون و اقدامات قضایی برخورد کند و گفت حمل سلاح غیرقانونی اقدامی بسیار خطرناک به سوی بی حکومتی و دعوتی آشکار برای خشونت و درگیری و تهدید امنیت جامعه است که باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

رئیس ائتلاف فتح از دستگاه های امنیتی و قضایی خواست با قدرت به سلسله اقدامات ربایش، ترور و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم پایان دهد و قصاص و پیگرد قانونی این جنایت کاران و خرابکاران را محقق سازد.

العامری ضمن تاکید بر انتقال به مرحله اجرای فوری اقداماتی برای مقابله با آفت خطرناک فساد، لزوم پیگیری جدی برای تعقیب فاسدان در همه بخش های حکومت را خواستار شد و گفت که پدیده فساد خطرناک تر از تروریسم است بلکه تروریسم نتیجه خبیث فساد است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و وضعیت مالی دولت خواستار اقدامی دولتی برای تحقق همبستگی اجتماعی و کاهش بار اقتصادی از دوش طبقه های فقیر جامعه شد و از طرحی جدی که به زودی در پارلمان مطرح خواهد شد خبر داد.

العامری در پایان بر لزوم تسریع در وضع جدول زمانی برای خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق در نزدیک ترین زمان ممکن و تحقق حاکمیت کامل ملی در عراق تاکید کرد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا