تلگرامخبر اولسیاسی

سخنگوی نخست وزیری عراق: انتصابات اخیر بر اساس روند قانونی انجام شد/ تشکیل یک تیم برای بستن پرونده «کارمندان موهوم»

سخنگوی نخست وزیری عراق در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست شورای وزیران عراق در خصوص انتصابات اخیر الکاظمی و سازوکار جدید دولت برای رهایی از کارمندان موهوم سخن گفت.

میدل ایست نیوز: «احمد ملا طلال»، سخنگوی نخست وزیری عراق امروز سه شنبه و در نشست شورای وزیران عراق از انتصابات جدید نخست وزیری در روز گذشته دفاع کرد.

ملا طلال در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست شورای وزیران گفت که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق در نشست شورای وزیران تاکید کرد که دولت به سوی تحقق مسئولیت اصلی خود که همان انتخابات پیش از موعد است حرکت می کند.

ملا طلال همچنین اشاره کرد که نخست وزیری عراق، اعضای شورای وزیران را از آخرین تحولات سیاسی و برخی از دستورالعمل ها و توصیه ها مطلع کرده است.

سخنگوی نخست وزیری عراق به برخی از انتصابات روز گذشته و انتقاداتی که به آن شد نیز واکنش نشان داد و انتصابات اخیر را بر اساس روند قانونی و اداری دانست.

وی در ادامه افزود که الکاظمی بسیار از مخالفت نیروهای سیاسی با بازگشت نظام سهمیه بندی ها قدردانی کرده و اشاره کرد که بسیاری از این تغییرات در مناصب به علت پایان مدت مقرر برای مسئولان آن مناصب بوده است.

سخنگوی نخست وزیری عراق تاکید کرد که انتخاب افراد جایگزین برای مناصب از دل همان نهاد ها و یا انتصاب افراد شایسته و با تجربه صورت گرفته است.

وی همچنین از سازوکار جدید دولت عراق برای رهایی از «کارمندان موهوم» و مشخص شدن تعداد واقعی کارمندان در برخی نهادها خبر داد.

وی گفت که در نشست شورای وزیران سازوکار جدید دولت برای رهایی از کارمندان موهوم بررسی شده و نخست وزیری عراق دستور داده تا تیمی برای بررسی و تکمیل اطلاعات کارمندان دولت تشکیل شود.

اصطلاح کارمندان موهوم در نهادهای دولتی عراق پس از سال 2014 میلادی شیوع پیدا کرده است، این افراد یا در مقابل غیبت طولانی‌مدت خود نیمی از حقوق یا تمام آن را به مسئولان مربوطه پرداخت می‌کنند با اینکه این افراد اساسا وجود خارجی ندارند و برخی احزاب و گروه‌های سیاسی از قِبل آنها، پول کلانی به جیب می‌زنند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا