تلگرامخبر اولسیاسی

واشنگتن و دوحه، وحدت شورای همکاری را خواستار شدند

امریکا و قطر در پایان سومین دور از گفت وگوی استراتژیک فیمابین نسبت به پیامدهای خسارت آور امنیتی، اقتصادی و اجتماعی بحران شورای همکاری بر منطقه ابراز نگرانی کردند.

میدل ایست نیوز: امریکا و قطر در چارچوب گفت وگوی استراتژیک بین دو کشور به بررسی بحران شورای همکاری بین قطر و سایر کشورهای عضو شورای همکاری پرداخته و در پایان با صدور بیانیه مشترکی خواستار وحدت شورای همکاری شدند.

در بیانیه مشترکی که در پایان سومین دور از گفت وگوی استراتژیک امریکا و قطر منتشر شد آمده که دو کشور نسبت به پیامدهای خسارت آور امنیتی، اقتصادی و اجتماعی بحران شورای همکاری بر منطقه ابراز نگرانی کردند.

دو طرف همچنین بر حمایت مستمر خود از شورای همکاری قوی و متحد که تلاش هایش را بر تضمین آینده ای امن و شکوفا برای همه کشورهای منطقه و مقابله با تهدیدهای منطقه ای متمرکز می کند، تاکید کردند.

قطر در این بیانیه از امریکا برای حمایت از تلاش های میانجیگرانه کویت بر اساس احترام به حاکمیت و استقلال قطر قدردانی کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که دو کشور در مورد امکان توسعه همکاری های دوجانبه پایدار خود گفتگو کردند.

امریکا و قطر در سومین دور از گفت وگوهای استراتژیک که در 14 و 15 سپتامبر برگزار شد به بررسی بسیاری از مسائل منطقه ای و همکاری فیمابین در زمینه های مختلف از جمله امنیت، بهداشت، تجارت، انرژی، هواپیمایی و سایر زمینه ها پرداختند.

گفتنی است دور سوم گفت وگوی استراتژیک قطر و امریکا  دوشنبه گذشته با حضور «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر و «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا، در واشنگتن برگزار شد.

دور اول گفت وگوی استراتژیک قطر و امریکا در سال 2018 در واشنگتن برگزار شد و دو کشور در خصوص شراکت در زمینه های دفاع، مبارزه با تروریسم، مبارزه با افراط گرایی، تجارت و سرمایه گذاری توافقاتی امضا کردند و دور دوم آن نیز در سال 2019 در دوحه قطر برگزار شد و مسائل تجاری، اقتصادی، دفاعی، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همچنین مسائل نظامی از جمله مسائل مورد بررسی در این دور از گفت وگوی استراتژیک بین قطر و امریکا بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا