خبر اولسرخط خبرها

جنجال در عراق بر سر مقاله نشریه «کیهان» در انتقاد از مواضع آیت الله سیستانی

سرمقاله نشریه ایرانی «کیهان» علیه مواضع مرجعیت عالی شیعه در عراق موجب واکنش های منفی گسترده ای در شبکه های اجتماعی عراق و نیز ایران شده است.

میدل ایست نیوز: سرمقاله نشریه ایرانی «کیهان» علیه مواضع مرجعیت عالی شیعه در عراق موجب واکنش های منفی گسترده ای در شبکه های اجتماعی عراق و نیز ایران شده است.

بسیاری از چهره ها و تحلیلگران سیاسی و نیز کاربران شبکه اجتماعی توئیتر ضمن انتقاد از این مقاله نسبت به سکوت گروه های مسلح دربرابر آن نیز واکنش نشان دادند.

آنها تأکید کردند که اگر چنین انتقاداتی ازجانب یک تحلیلگر عراقی یا غیر ایرانی مطرح شده بود این گروه ها چه واکنشی به آن نشان می دادند و افزودند که بی تردید چنین نوشته ای موجب تظاهرات و تحصن و آتش زدن چند دفتر و سفارت خانه می شد.

آنان همچنین این اقدام را با مورد کاریکاتور روزنامه «الشرق الاوسط» و جنجالی که پس از آن به پا شد و حمله ای که به این گروه ها به دفتر آن در بغداد کردند مقایسه کرده اند.

«جمال الکربولی»، از سران تشکل های سیاسی اهل سنت و متحد ائتلاف فتح (شاخه نظامی الحشد الشعبی) در ائتلاف بناء نیز تأکید کرد که این اظهارات به شدت محکوم است و افزود که «از سران احزاب دینی انتظار می رود که این اقدام را محکوم کنند».

مقاله این نشریه در داخل ایران نیز با واکنش های بسیاری در میان کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا