خبر اولسیاسی

وزیر دفاع عراق: جنگنده های F16 زمین گیر نشده اند

وزیر دفاع عراق خبر زمین گیر شدن جنگنده های F16 عراق را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: «جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق، برخی گفته های مبنی بر زمین گیر شدن جنگنده های اف 16 عراق را تکذیب و اشاره کرد که دستور داده 19 جنگنده به صورت همزمان پرواز کنند.

عناد در کنفرانس مطبوعاتی در استان کربلا گفت: «این اخباری است که در شبکه های ارتباط جمعی و فیسبوک منتشر می شود.»

وی افزود: «کمیته ای به پایگاه بلد فرستادم و دستور دادم 19 جنگنده به صورت همزمان پرواز کنند تا نادرستی اخباری که منتشر می شود نمایان شود.»

عراق نزدیک به 4 میلیارد دلار برای ناوگان جنگنده های اف 16 امریکایی در ابتدای سال 2010 هزینه کرده و 16 جنگنده را در نیمه سال 2015 و طی جنگ با داعش تحویل گرفته است.

پیش از این مجله امریکایی فوربز نیز گفته بود عراق در حال حاضر نمی تواند برای نظارت بر نفوذ داعش به خاکش به گشت زنی با جنگنده های اف 16 بر فراز آسمان استان الانبار ادامه دهد.

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در واکنش به خبر زمین گیر شدن قریب الوقوع جنگنده های F16 گفته بود که عراق دارای تکنسین‌ها، مهندسان و متخصصان توان‌مندی است که قادر به راه‌اندازی، نگهداری و تسلیح جنگنده‌های F16 هستند به طوری که در مرحله اخیر شماری از تکنسین‌های خارجی خاک عراق را ترک کردند اما همتایان عراقی این افراد توانستند موارد دوره‌ای مربوط به نگهداری و تسلیح این جنگنده‌ها را انجام دهند.

وزارت دفاع عراق سال گذشته از تحویل 5 جنگنده جدید اف 16 در قالب قرارداد سال 2011 میلادی با امریکا خبر داد تا شمار این جنگنده‌ها به 32 فروند برسد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا