خبر اولسیاسی

تسلیت مقامات و سران سیاسی عراقی به مناسبت درگذشت امیر کویت

مقامات سیاسی عراقی با صدور پیام‌های جداگانه، درگذشت امیر کویت را تسلیت گفتند.

میدل ایست نیوز: مقامات سیاسی عراقی با صدور پیام‌های جداگانه، درگذشت امیر کویت را تسلیت گفتند.

در همین رابطه، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق ضمن عرض تسلیت به مردم کویت به مناسبت درگذشت امیر این کشور، در پیامی توئیتری نوشت: با اندوه و غم فراوان خبر رحلت امیر فقید کویت را شنیدیم، ایشان برادری بزرگ و رهبری بودند که دغدغه مردم منطقه را داشتند، ما وی را با ویژگی‌هایی چون انسانیت و تمایلش برای تقویت مناسبات عراق و کویت شناختیم، ایشان بدون خستگی برای اتحاد و دوری از اختلافات تلاش کرد تا اینکه به عنوان نمونه‌ای برای صلح و دوستی تبدیل شد.

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق هم با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت، اظهار داشت: با درگذشت ایشان، همه امت اسلامی و منطقه مردی را از دست دادند که از هیچ تلاشی برای حمایت از امنیت و ثبات منطقه و رفاه و پیشرفت مردم کویت و کشورهای همسایه دریغ نکرد.

الکاظمی با طلب مغفرت الهی برای آن مرحوم، تصریح کرد: امیر کویت در تقویت مسیر نوین عراق در خروج از یوغ دیکتاتوری و حمایت از بغداد در مقابله با تروریسم نقش‌آفرینی کرد.

«سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون نیز با صدور پیامی درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت.

وی در پیام خود آورده که خبر درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت را با اندوه فراوان دریافت کردیم، به همین مناسبت مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را به دولت و ملت کویت اعلام‌ می‌کنیم و مناسبات تاریخی‌مان با آن مرحوم و نقش معتدل و میانه‌رو ایشان در تعامل با اغلب پرونده‌ها و مسائل بحرانی منطقه و جهان به ویژه کشورهای عربی و اسلامی با دیدگاهی مسئولیت‌پذیرانه و موضعی به دور از انفعال و تشنج را گرامی می‌داریم.

الحکیم در پایان اظهار داشت: آن مرحوم شخصیتی نمونه در نزدیک‌سازی دیدگاه‌های طرف‌های مختلف بود و علاوه بر نگرش پدرانه‌اش به عموم ملت کویت، در دوره زمامداریش و پیش از آن به هنگام سکانداری وزارت امور خارجه این کشور، طرح‌ها و ابتکاراتی را برای حل بحران‌ها مطرح کرد.

«سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق هم با اعلام تسلیت به دولت و ملت کویت به مناسبت درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابر، امیر این کشور، برای کویت آرزوی صلح و امنیت در سایه دولت و امیر جدید این کشور را کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا