خبر اولسرخط خبرها

سران برخی کشورهای عربی درگذشت امیر کویت را تسلیت گفتند

رهبران و سران برخی کشورهای عربی با صدور پیام‌های جداگانه ای، درگذشت امیر کویت را تسلیت گفتند.

میدل ایست نیوز: مقامات و سران سیاسی برخی کشورهای عربی درگذشت «صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت را تسلیت گفتند.

«تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر ضمن تسلیت درگذشت امیر فقید کویت، امیری بزرگ و رهبری بی نظیر توصیف کرد که شخصیتش مزین به حکمت، اعتدال، دور اندیشی و اندیشه درست و استوار بود.

امیر قطر گفت که امیر فقید کویت زندگانی خود را وقف خدمت به میهن و ملتش و دعوت به گفت وگو و همبستگی . وحدت در میان کشورهای عربی کرده بود.

امیر قطر در پی درگذشت امیر کویت دستور 3 روز عزای عمومی و نیمه افراشتن پرچم ها را صادر کرد.

دیوان پادشاهی عربستان نیز با صدور بیانیه ضمن تسلیت درگذشت امیر کویت گفت: «پادشاه و ولیعهد عربستان، درگذشت امیر کویت را به خانواده آل صباح، حکومت و ملت کویت و امت عربی و اسلامی تسلیت می گویند.»

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر از دیگر سران کشورهای عربی بود که درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت و به مدت 3 روز عزای عمومی در کشور اعلام کرد.

السیسی با انتشار توئیتی گفت: «با تاسف و حزن فراوان، از درگذشت امیر کویت باخبر شدم، امت عربی و اسلامی، رهبری از با ارزش ترین مردان خود را از دست داد.»

خبرگزاری رسمی اردن با انتشار بیانیه دیوان پادشاهی از تسلیت پادشاه اردن و اعلام عزای عمومی در سراسر کشور از امروز سه شنبه به مدت 40 روز خبر داد.

در بیانیه دیوان پادشاهی اردن آمده است که پادشاه و ملت اردن در این شرایط سخت در کنار حکومت و ملت برادر کویت ایستاده اند و از خداوند می خواهند امیر کویت را مورد رحمت خود قرار دهد.

«میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان هم ضمن تسلیت درگذشت امیر کویت، به مدت 3 روز در کشور عزای عمومی اعلام کرد.

عون گفت: «به ولیعهد و مردم بزرگوار کویت و هر کسی که در کویت ساکن است و میلیون ها عرب و مسلمان، وفات الگو و نمونه حاکم عادل و حکیم را تسلیت می گویم.»

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم وفات امیر کویت را تسلیت گفت و عزای عمومی و نیمه برافراشتن پرچم ها در فلسطین را اعلام کرد.

عباس گفت که فلسطین با درگذشت امیر کویت امیری عرب و رهبر انسانیت را که زندگانی اش را فدای خدمت به ملت، امت و همه بشریت کرد از دست داد، امیری که همواره در کنار قضیه ملی فلسطین، ملت فلسطین و مسائل آن بود.

«محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی و «محمد بن راشد»، حاکم دبی، «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین، «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب و «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای انتقالی سودان در پیام های جداگانه ای درگذشت امیر کویت را تسلیت گفتند.

امیر کویت امروز سه شنبه و در سن 91 سالگی به دیدار حق شتافت و شورای وزیران کویت امروز سه شنبه 40 روز عزای عمومی و تعطیلی رسمی در کشور اعلام کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا