سرخط خبرها

سفیر امریکا در کویت: به حمایت از میانجیگری کویت برای حل بحران شورای همکاری ادامه می دهیم

سفیر امریکا در کویت تاکید کرد که رسیدن به راه حلی دائمی برای حل بحران شورای همکاری بسیار مهم است و امریکا همچنان از تلاش های میانجیگرانه برای حل آن حمایت خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «الینا رومانوسکی»، سفیر امریکا در کویت تاکید کرد که کشورش به حمایت از تلاش های میانجیگرانه کویت برای حل بحران شورای همکاری ادامه خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به راه حلی دائمی برای حل بحران شورای همکاری بسیار مهم است گفت: «به تلاش با همه طرف های بحران شورای همکاری برای حل آن ادامه می دهیم، ما شدیدا از 4 سال گذشته و هنگامی که این بحران آغاز شد از تلاش های میانجیگرانه کویت حمایت کردیم، امروز و در آینده نیز از آن حمایت خواهیم کرد.»

به گزارش روزنامه کویتی «القبس» به نقل از رومانسکی، وی عنوان کرد که امریکا می خواهد شورای همکاری یکپارچه و متحد باشد.

سفیر امریکا در کویت افزود: «ما اکنون بیش از هر وقت دیگری به وحدت شورای همکاری برای مقابله با چالش ها و تهدیدهای منطقه نیاز داریم.»

وی همچنین به دعوت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا از سران کشورهای عضو شورای همکاری برای حل این بحران و تلاش برای آینده ای که امیر فقید کویت آن را ترسیم کرده بود اشاره کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئیه 2017 قطر را به اتهام حمایت از تروریسم و رابطه با ایران محاصره زمینی، هوایی و دریایی کردند.

دوحه تاکید کرده است که بحران شورای همکاری باید با گفت وگو و بدون هیچ پیش شرطی حل شود و این همان اقدامی است که کویت و عمان در تلاش برای رسیدن به آن بودند.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا