سرخط خبرها

گفت وگوی تلفنی «مسرور بارزانی» با وزیر انرژی امریکا

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در تماسی تلفنی با وزیر انرژی امریکا درباره راه های تقویت روابط اقتصادی بین اقلیم کردستان و امریکا گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز جمعه در گفت وگویی تلفنی با «دان برویلیت»، وزیر انرژی امریکا برخی از مسائل دارای اهمیت مشترک را بررسی کرد.

دو طرف در این گفت وگوی تلفنی به بررسی راه های تقویت روابط اقتصادی بین اقلیم کردستان و امریکا به خصوص فرصت های سرمایه گذاری برای شرکت ای امریکایی در بخش انرژی در اقلیم کردستان که در راستای منافع مشترک دو طرف باشد پرداختند.

وی همچنین از حمایت و کمک های مستمر امریکا به دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق استقبال کرد و توافق شد ارتباط بین طرفین در خصوص مسائل مهم و مختلف ادامه یابد.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از افزایش سرمایه گذاری های امریکا در بخش انرژی اقلیم کردستان و عراق استقبال و تاکید کرد که اقلیم کردستان فرصت های مهمی برای سرمایه گذاری خارجی در زمینه های مختلف از جمله گاز طبیعی فراهم می کند.

وی بیان کرد که اقلیم کردستان باید به دروازه ای برای شرکت های سرمایه گذار در کل عراق تبدیل شود و این امر موجب ایجاد فرصت شغلی و کمک به توسعه تمام کشور خواهد شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا