خبر اولسیاسی

نشست‌های فراکسیون‌های سیاسی برای موضع‌گیری قانون انتخابات/ کُردها بر سر «حوزه های متوسط انتخاباتی» توافق دارند

اتحادیه میهنی کردستان عراق پیش‌بینی کرد که قانون انتخابات در جلسه امروز پارلمان در قالب «حوزه های متوسط انتخاباتی» مورد تصویب قرار گیرد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه میهنی کردستان عراق پیش‌بینی کرد که قانون انتخابات در جلسه امروز پارلمان در قالب «حوزه های متوسط انتخاباتی» مورد تصویب قرار گیرد.

در همین رابطه، «جمال شکور»، عضو اتحادیه میهنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: فراکسیون‌های کُرد بر سر تعدد حوزه‌های انتخابیه از 3 الی 5 حوزه در هر استان بر اساس شمار جمعیت به توافق رسیده‌اند.

وی افزود: این امر که «حوزه‌های متوسط انتخاباتی» نام دارد، راه‌حل مناسبی برای همه طرف‌ها از جمله تظاهرات‌کنندگان و معترضان خواهد بود و ما پیش‌بینی می‌کنیم که این مساله در جلسه امروز تعیین‌تکلیف شود.

در همین رابطه، منابع پارلمانی گزارش داده‌اند که پارلمان امروز شاهد نشست‌های متعدد میان احزاب و حتی گروه‌های سیاسی داخل یک ائتلاف برای نهایی‌سازی مواضع در قبال حوزه‌های انتخابیه پیش از ورود به صحن پارلمان است که برای رای‌گیری بر سر الحاقیه قانون انتخابات امروز تشکیل جلسه خواهد داد.

منابع مذکور همچنین تصریح کردند: ائتلاف سائرون نشستی به ریاست «حسن الکعبی»، معاون اول رئیس پارلمان برای گفت‌وگو بر سر موضع این ائتلاف در قبال حوزه‌های انتخابیه برگزار کرده است.

پایگاه خبری شفق نیوز هم تصریح کرد که ائتلاف‌های سائرون، دولت قانون، فتح، اتحادیه میهنی، حزب دموکرات و ائتلاف القوی العراقیه نشست‌های جداگانه‌ای برای موضع‌گیری درباره قانون انتخابات تشکیل داده اند و برخی فراکسیون‌ها پس از پایان نشست به صحن پارلمان رفته اند.

پارلمان عراق امروز شنبه برای رای‌گیری بر سر پیوست قانون انتخابات و تعیین‌تکلیف موضوع حوزه‌های انتخابیه تشکیل جلسه خواهد داد اما برخی نمایندگان بر عدم تمایل سیاسی برای تعیین‌تکلیف قانون انتخابات در جلسه امروز تاکید کرده اند.

منبع
بغداد الیومشفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا