خبر اولسرخط خبرها

الحریری: طرح رئیس جمهور فرانسه واپسین طرح برای جلوگیری از فروپاشی لبنان است

نخست وزیر اسبق لبنان در سخنانی از کاخ ریاست جمهوری این کشور تأکید کرد که طرح فرانسه واپسین فرصت برای جلوگیری از فروپاشی لبنان است.

میدل ایست نیوز: «سعد الحریری»، نخست وزیر اسبق لبنان، در سخنانی از کاخ ریاست جمهوری این کشور تأکید کرد که طرح فرانسه واپسین فرصت برای جلوگیری از فروپاشی لبنان است.

الحریری که اخیرا موضوع نامزدی وی برای نخست وزیری مطرح شده، پس از دیدار با «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، به خبرنگاران گفت که هدف وی پیشبرد طرح رئیس جمهور فرانسه برای نجات لبنان است چون آن را واپسین فرصت برای جلوگیری از فروپاشی لبنان می داند.

او گفت که آنچه در رسانه ها درباره این طرح و موضوع سهمیه بندی در آن مطرح شده همه بی اساس و خارج از محل بحث بوده است و افزود که به رئیس جمهور لبنان گفته که هیئتی را برای مذاکره با سران تشکل های اصلی ارسال می کند تا از پایبندی آنها به طرح فرانسه مطمئن شود.

الحریری تأکید کرد که همه نیروهای سیاسی لبنان می دانند که طرح امانوئل مکرون تنها راه پیش رویشان برای جلوگیری از فروپاشی لبنان است و دیگر لبنان وقتی برای هدر دادن با بحث های بی فایده سیاسی ندارد و افزود که «نابودی کامل لبنان را تهدید می کند».

او گفت که پیشنهاد رئیس جمهور لبنان شامل تشکیل دولتی از افراد متخصص و غیر وابسته به احزاب بود که دست به اصلاحات مشخصی بزند و افزود که باید تأکید کند که عدم حضور احزاب در دولت فقط برای چند ماه تا اجرای اصلاحات ضروری اقتصادی و مالی است.

الحریری گفت که همه می دانیم که دولت هایی که به صورت سنتی در لبنان شکل گرفتند در اصلاحات شکست خوردند و کشور را به این وضعیت کنونی کشاندندو افزود که اصلاحات مطلوب کاملا مشخص است و در برگه ای تدوین شده که در حکم برنامه دولت جدید خواهد بود.

او اظهار داشت که تشکیل چنین دولتی به رئیس جمهور فرانسه امکان می دهد که جامعه بین المللی را به سرمایه گذاری در لبنان متقاعد کند و افزود که کسانی که نظرشان را درباره طرح فرانسه تغییر داده اند به صحنه بیایند و مسئولیت را بر عهده بگیرند.

وی تأکید کرد که مطمئن است که نیروهای سیاسی عاقل تر و واقع بین تر از آن هستند که این فرصت را از دست بدهند.

منبع
النشرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا