سرخط خبرهاسیاسی

درخواست عذرخواهی «حسن الکعبی» از «هوشیار زیباری» به دلیل توهین به الحشد الشعبی/جلسه پارلمان به زمانی دیگر موکول شد

معاون رئیس پارلمان عراق از «هوشیار زیباری»، از اعضای برجسته حزب دموکرات اقلیم کردستان خواست به خاطر توهین به الحشد الشعبی عذرخواهی کند.

میدل ایست نیوز: «حسن الکعبی»، معاون اول رئیس پارلمان عراق از «هوشیار زیباری»، وزیر دارایی سابق و از اعضای برجسته حزب دموکرات اقلیم کردستان خواست به خاطر توهین به الحشد الشعبی عذرخواهی کند.

الکعبی در نشست امروز پارلمان عراق تصریح کرد: ما توهین به هیچ یک از نهادهای رسمی دولت عراق را نخواهیم پذیرفت، اظهارات هوشیار زیباری مردود است و ما خواهان عذرخواهی وی هستیم، عذرخواهی که شایسته نقش الحشد الشعبی و جان‌فشانی‌های آن باشد.

هوشیاری زیباری از رهبران حزب دموکرات اقلیم کردستان پیشتر اعلام کرده بود که هدف‌گیری اربیل به این دلیل است که گروه‌های الحشد الشعبی اقلیم کردستان را نزدیک به ایالات متحده امریکا می دانند.

زیباری همچنین اظهار داشت: «برخی از گروه‌های مسلح، مصطفی الکاظمی را متهم می کنند که وی مهره امریکاست، این گروه‌ها علنا این اظهارات را بر زبان می آورند.»

وی در پایان تصریح کرد: «مقابله با این گروه‌های مسلح نیازمند حمایت مردمی است که این امر اکنون وجود دارد.»

در همین رابطه، بخش رسانه‌ای پارلمان عراق اعلام کرد جلسه امروز پارلمان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

منبعی پارلمانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: به دلیل اظهارات زیباری درباره الحشد الشعبی میان شماری از نمایندگان پارلمان بگومگوهایی روی داده است.

منبع مذکور اظهار داشت: به دلیل اظهارات اخیر این عضو ارشد حزب دموکرات اقلیم کردستان، در جلسه امروز پارلمان عراق، میان نمایندگان گروه‌های سیاسی شیعی و کُرد بگومگوهایی اتفاق افتاد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا