خبر اولسرخط خبرها

ریاست جمهوری عراق: اعمال خرابکارانه و آتش زدن مقر احزاب ثبات و آرامش اجتماعی را تهدید می‌کند

سخنگوی ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای حادثه حمله به مقر حزب دموکرات اقلیم کردستان در بغداد را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای حادثه حمله به مقر حزب دموکرات اقلیم کردستان در بغداد را محکوم کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که اعمال خرابکارانه و آتش زدن مقرهای احزاب به مصحلت کشور نیست و ثبات و صلح اجتماعی را مورد تهدید قرار می دهد و بر لزوم انجام تحقیقات فوری درباره این حمله و بازخواست مقصران آن تاکید شده است.

در متن این بیانیه آمده است:

در شرایطی که تلاش‌های ملی برای مقابله با بحران‌هایی که امنیت و اقتصاد کشور را تهدید می‌کنند، افزایش یافته، امروز شاهد حمله به مقر حزب دموکرات از سوی گروهی خارج از چارچوب‌ مسالمت‌آمیز آزادی بیان و حفظ اقتدار دولت و آرامش اجتماعی بودیم.

این همکاری و هم‌افزایی تلاش‌ها میان ارتش، نیروهای پیشمرگه و الحشد الشعبی و دیگر نیروهای نظامی بود که منجر به تحقق پیروزی بر تروریسم شد لذا عاقلانه نیست که این جان‌فشانی‌ها وارد بگومگوهای جانبی و روش‌های خرابکارانه و انفعالی شود که با توهین به پرچم اقلیم کردستان این امر اتفاق افتاد، پرچمی که نزد مردم عراق دارای وجهه‌ای نمادین و دلالت‌های تاریخی است و بخشی از ساختار قانون اساسی عراق به شمار می رود.

ما بر اساس موضع ثابت خود در حمایت از آزادی بیان در چارچوب‌های مسالمت آمیز، در عین حال اقدامات خراب‌کارانه این چنینی را که به نفع هیچ کسی نیست و ثبات و آرامش اجتماعی را تهدید می‌کند، محکوم می‌کنیم و تاکید داریم که تحقیقات فوری درخصوص این حمله صورت بگیرد و افرادی که کوتاهی کرده‌اند، بازخواست شوند به ویژه که حشد شعبی بر نداشتن مسئولیت خود در آتش‌سوزی‌های امروز تاکید کرده است. باید مشخص شود که چه طرفی دست به تلاش‌ مذبوحانه‌ای برای برهم زدن یکپارچگی ملی زده است. ما مخالف اظهاراتی هستیم که به نهادهای رسمی و دستگاه‌های امنیتی از جمله حشد شعبی اهانت می‌کند.

در این لحظات تعیین کننده در کشور، ما از شنیدن رخداد حمله تروریستی بزدلانه در شهرستان بلد در استان صلاح الدین اندوه‌گین گشته و این حمله را محکوم می‌کنیم. این رخداد تاکیدی بر نیاز مبرم برای تشریک مساعی و مبارزه با اقدامات خشونت آمیز و تروریستی افرادی دارد که به دنبال فرصتی برای برهم زدن امنیت و ثبات شهروندان می‌گردند.

در پایان این بیانیه آمده است که ما تمامی طرف‌ها را به خویشتن داری فرامی‌خوانیم و اینکه خرد و منافع عالی کشور را بر هرگونه مسائل دیگر ارجحیت دهند، چراکه عراق نیاز مبرمی به یکپارچگی مواضع ملی برای رویارویی با بحران‌های ملی و اقتصادی پیش روی کشورمان دارد.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا