سرخط خبرها

دولت عراق: آگاهی تظاهرات‌کنندگان مانع از سوءاستفاده برخی برای انحراف کشاندن تظاهرات شد

دولت عراق موضع خود در قبال حضور تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر بغداد پس از گذشت چند روز از نخستین سالروز تظاهرات اکتبر را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: دولت عراق موضع خود در قبال حضور تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر بغداد پس از گذشت چند روز از نخستین سالروز تظاهرات اکتبر را اعلام کرد.

«احمد ملاطلال»، سخنگوی نخست وزیر عراق تصریح کرد: میدان التحریر مکانی برای بیان دیدگاه‌ و نه مقابله با نیروهای امنیتی است، تظاهرات‌کنندگان بعد از تصمیم به برچیدن چادرها از این میدان آگاهی بالای خود را اثبات کردند و مانع از فرصت‌دهی به برخی برای به انحراف کشاندن تظاهرات از روند مسالمت‌آمیز آن شدند.

وی تاکید کرد: دولت هیچ قصدی برای تخلیه میدان التحریر ندارد و تصمیم‌گیری در این باره به دست تظاهرات‌کنندگان است تا هر زمان خواستند این میدان را ترک کنند، اگر آنها تصمیم به این کار گرفته‌اند، دولت آماده است تا در التحریر و دیگر میدان روال را به حالت طبیعی بازگرداند.

وی افزود: مصطفی الکاظمی در جلسه هیات دولت از آگاهی تظاهرات‌کنندگان در برچیدن چادرها از میدان التحریر تمجید کرد چرا که آنها احساس کردند برخی تلاش دارند تظاهرات را روند مسالمت‌آمیز خارج کنند.

ملاطلال اظهار داشت: افکار عمومی اکنون می تواند تفاوت عملکردِ دولت کنونی و دولت‌های پیشین در حفاظت از تظاهرات‌کنندگان را احساس کنند.

وی در پایان ضمن اعلام موفقیت دولت در حفاظت از تظاهرات‌کنندگان اظهار داشت: الکاظمی همچنین از تظاهرات‌کنندگان خواست تا به دلیل دستاورهای مرحله گذشته احساس ناکامی نکنند و خود برای فرصت بزرگ پیش رو برای شرکت در انتخابات آتی آماده کنند.

روزنامه «الشرق الاوسط» پیش از این به نقل از «موسی رحمه»، از سران تظاهرات‌کنندگان در بغداد، تأکید کرد «معترضان نگران‌اند که در صورت پافشاری بر ماندن در میدان‌های تظاهرات هدف حمله گروه‌های مسلح ناشناس که دست به آدم‌ربایی و ترور فعالان مدنی زده‌اند قرار گیرند.»

وی اظهار داشت «زمزمه‌هایی درباره توافق برای پایان دادن به تظاهرات به گوش می‌رسد و نیروهای وابسته به جریان صدر و برخی از دیگر گروه‌های مسلح بر تعداد افراد خود در اطراف میدان التحریر افزوده‌اند».

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا