خبر اولسیاسی

کمک نظامی جدید امریکا به پیشمرگه در ابتدای ماه آتی

فرمانده نیروهای امریکا در اقلیم کردستان اعلام کرد که امریکا، در ابتدای ماه آتی کمک های نظامی جدیدی به پیشمرگه خواهد داد.

میدل ایست نیوز: وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق امروز سه شنبه از کمک های نظامی جدید ارتش امریکا به دو تیپ پیشمرگه در ابتدای ماه آتی خبر داد.

وزارت پیشمرگه در بیانیه ای گفت که قرار است در ابتدای ماه آتی، مرحله دوم کمک های نظامی و لجستیکی امریکا به دو تیپ 14 و 16 وزارت پیشمرگه داده شود.

این وزارت اعلام کرد که این تصمیم در نشست فرماندهان و مستشاران نظامی امریکا در اربیل با وزارت پیشمرگه اعلام شد.

هیئت وزارت پیشمرگه با حضور «شورش اسماعیل»، وزیر امور پیشمرگه و «سربست لزکین»، سرپرست این وزارت و شماری از افسران بلند پایه با هیئت امریکایی متشکل از سرهنگ جولیات، فرمانده عالی امریکا در اقلیم کردستان و مستشاران نظامی امریکا دیدار و درباره آمادگی ها برای ارائه کمک های نظامی امریکا به نیروهای پیشمرگه رایزنی کرد.

وزیر پیشمرگه تاکید کرد که کمک های نظامی و لجستیکی امریکا به نیروهای پیشمرگه قابل ستایش و توجه بسیار است و گفت که نیروهای پیشمرگه با این اقدامات به سوی مرحله پیشرفته ای گام بر می دارند.

وزیر امور پیشمرگه از تمایل مستشاران نظامی امریکایی در اقلیم برای ساماندهی نیروهای پیشمرگه و تشکیل یک نیروی نظامی مدرن مستقل و یکپارچه، قدردانی، و به نیابت از ملت و دولت اقلیم کردستان از ملت و دولت امریکا تشکر کرد.

فرمانده نیروهای امریکایی در اقلیم نیز ضمن اشاره به تداوم هماهنگی و ارائه کمک به وزارت پیشمرگه تاکید کرد که مرحله دوم کمک های نظامی دلیلی بر تمایل امریکا و ائتلاف برای تقویت نیروهای پیشمرگه است تا بتوانند با همکاری طرف های ذیربط منطقه را از تروریسم و داعش پاک کنند.

وی افزود که کمک های نظامی امریکا در ابتدای ماه آتی و طی مراسمی خاص به وزارت پیشمرگه تقدیم خواهد شد.

دو طرف در این نشست به بررسی روابط میان اقلیم و بغداد و فرآیند تشکیل مراکز هماهنگی مشترک بین وزارت دفاع دولت فدرال عراق و وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کردستان پرداختند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا