سرخط خبرهاسیاسی

نائب رئیس پارلمان عراق: تشکیل دادگاه ویژه جنایت‌های داعش، پیروزی جدیدی است

نائب رئیس اول پارلمان عراق امروز با رئیس تیم تحقیقات سازمان ملل در خصوص جنایت‌های داعش و هیئت همراه او دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «حسن الکعبی»، نائب رئیس اول پارلمان عراق امروز یکشنبه تاکید کرد که تشکیل دادگاه ویژه جنایت های داعش، پیروزی جدیدی است.

الکعبی در بیانیه ای گفت که یکی از مهمترین وظایف تیم مامور تحقیقات جنایت های داعش در سازمان ملل و همچنین وظیفه دادگاه ویژه جنایت های داعش که به زودی در عراق تشکیل خواهد شد این اس که عدم وابستگی این گروه تروریستی به هیچ دین یا عقیده ای را ثابت کند.

بنا به گزارش واحد رسانه ای دفتر الکعبی، نائب رئیس اول پارلمان عراق امروز با «کریم خان»، مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیقات سازمان ملل در خصوص جنایت های داعش و هیئت همراه او دیدار کرد.

در این دیدار که جمعی از اعضای کمیسیون حقوقی پارلمان عراق نیز حضور داشتند، الکعبی اشاره کرد: تشکیل دادگاه ویژه جنایت های داعش در پیروزی دیگری است که بر پیروزی های ما برای از بین بردن داعش و آزاد سازی همه اراضی از وجود تروریستم افراطی افزوده می شود.

وی در ادامه گفت که جنایت های داعش از نظر کمی و کیفی با جنایت های گروه تروریستی القاعده متفاوت است چرا که داعش افراد بی گناه از همه ادیان، مذاهب و قومیت ها را تحت عناوین بی اساس به شهادت رساند و حتی به آثار باستانی، مساجد، معابد، کلیساها و مراقد مطهر نیز رحم نکرد و اقدام به سوزاندن، غارت، ویرانی و تخریب آنها کرد.

وی بیان کرد که دید مشترکی میان پارلمان و سازمان ملل در خصوص جرم انگاری جنایت های داعش در عراق وجود دارد و این امر ابعاد محلی و بین المللی خواهد داشت.

الکعبی اظهار داشت از یک جهت دادگاه در جهت احیای حقوق افراد متضرر از جنایت های داعش و انصاف برای همگان اقدام خواهد کرد و از بعد دیگر، تلاش های بین المللی برای مبارزه با همه افکار افراطی تحت هر عنوانی یکپارچه خواهد شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا