سیاسی

امیر قطر موعد برگزاری اولین انتخابات پارلمانی کشور را اعلام کرد

امیر قطر در سخنرانی خود طی مراسم افتتاح 49 امین نشست عادی مجلس شورای قطر، موعد برگزاری اولین انتخابات پارلمانی در قطر را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر امروز شنبه ضمن اعلام موعد برگزاری اولین انتخابات پارلمانی در قطر، به نقش ریال (واحد پول این کشور) در مقابله با بحران های خارجی اشاره کرد.

امیر قطر در سخنرانی خود طی مراسم افتتاح 49 امین نشست عادی مجلس شورای قطر گفت که انتخابات مجلس شورا در ماه اکتبر 2021 برگزار خواهد شد.

تمیم آل ثانی در سخنانش بر نقش ریال قطر و قدرت آن در مقابله با بحران های خارجی از طریق حفظ ارزش خود تاکید و اشاره کرد که قطر اقدامات سریعی در دو محور بخش خصوصی و حفظ سلامت بودجه کشور اتخاذ کرده است.

وی افزود که برآوردها در خصوص رشد جهانی امسال اشاره به رکود اقتصادی دارد که ممکن است به 5 درصد برسد و طبیعی است که این رکود منجر به کاهش قیمت انرژی شود اما قطر اقدامات سریعی در این خصوص اتخاذ کرده و آن حمایت از بخش خصوصی و حفظ سلامت بازارهای مالی کشور است.

امیر قطر در ادامه تصریح کرد که کشورهای صادر کننده نفت و گاز از یک سو به علت کاهش قیمت آنها و از سویی دیگر به علت پیامدهای ناشی از ویروس کرونا بر فعالیت اقتصادی داخلی دچار بحران مضاعف شده اند.

وی اشاره کرد که بخش انرژی توانست از پیامدهای ویروس کرونا عبور کند و گفت که صادرات در این کشور متوقف نشد.

وی اعلام کرد که برای حمایت از بخش خصوصی متضرر از اقدامات پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا مبلغ 75 میلیارد ریال قطر (20.60 میلیارد دلار) اختصاص داده است.

تمیم بن حمد آل ثانی در بخش دیگری از سخناش به بحث محاصره قطر اشاره کرد و گفت که کشورش توانست با وجود تداوم محاصره تحمیل شده به کشورش، جایگاه بین المللی خود را تقویت کند.

آل ثانی در ادامه بر موضعگیری ثابت دوحه در حمایت از مساله فلسطین و حقوق مشروع فلسطینی‌ها از جمله ایجاد کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ تاکید کرد.

همچنین او با تاکید بر اینکه نباید در جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا سستی کرد، گفت: دوحه در مورد در پیش گرفتن تدابیری جدی در صورت شیوع ویروس هرگز تردید نخواهد کرد.

آل ثانی، عملکرد سیستم بهداشتی قطر را تحسین کرد و گفت که بخش بهداشت، شایستگی خود در تعامل با ویروس کرونا را ثابت کرد.

امیر قطر در پایان اظهار داشت که امت عربی امسال دو مرد بزرگ را از دست داد؛ سلطان قابوس، موسس عمان نوین و شیخ صباح الاحمد امیر کویت که با تمام قدرت برای موفقیت کشورهای عربی و برقراری سازش در میان کشورهای عضو شورای همکاری تلاش کرد.

گفتنی است مجلس شورای قطر، نهاد قانون گذار این کشور است و از مسئولیت های آن می توان به بررسی پرونده هایی که از شورای وزیران به این نهاد ارجاع می شود نظیر پروژه های قوانین، سیاست کلی کشور در بخش های سیاسی، اقتصادی و اداری و بودجه های پروژه های اصلی کشور و ارائه توصیه و صدور دستوراتی در خصوص این مسائل اشاره کرد.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا