سرخط خبرهاسیاسی

واکنش دولت اقلیم کردستان به حمله امروز پ ک ک: این حزب از خط قرمز عبور کرده است

هیات دولت اقلیم کردستان عراق حمله عناصر پ ک ک به نیروهای پیشمرگه در استان دهوک را حمله به همه مردم کردستان قلمداد کرد.

میدل ایست نیوز: هیات دولت اقلیم کردستان عراق در جلسه‌ای به ریاست «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم، حمله عناصر پ ک ک به پیشمرگه در استان دهوک را حمله به همه مردم کردستان اعلام کرد.

در بیانیه دولت محلی اقلیم کردستان در واکنش به حمله پ ک ک به نیروهای پیشمرگه در منطقه جمانکی استان دهوک، تاکید شده است: اقلیم کردستان موجودیتی سیاسی و مشروع برای مردم این اقلیم است و نیروهای پیشمرگه مسئول حفاظت از اراضی و مردم کردستان به هستند، از همین رو هر گونه حمله‌ای از این دست، حمله به همه مردم کردستان محسوب می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است، دولت اقلیم مخالف جنگ میان برادران است اما حمله امروز حزب کارگران کردستان (پ ک ک) از خط قرمز عبور کرده است لذا هیات دولت اقلیم به شدت این حمله را محکوم می‌کند و آن را تجاوز به اقلیم کردستان و نهادهای قانونی‌اش می داند و تلاش خواهد کرد تا مانع از وخامت وضعیت امنیتی در اقلیم شود.

در همین رابطه، منابع خبری پیشتر از حمله عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) به نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق خبر داده بودند.

«الند امیر»، فرماندار منطقه جمانکی در استان دهوک در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: تعداد از نیروهای حزب کارگران کردستان صبح امروز به نیروهای پیشمرگه حمله و 3 تن از آنها را مجروح کردند.

وی افزود که هنوز وضعیت منطقه درگیری نابسامان است و دو طرف به صورت پیوسته اقدام به تیراندازی می کنند.

در دو روز گذشته «مسعود بارزانی»، رهبر حزب دموکرات کردستان در پیامی به افکار عمومی از سوء استفاده از عدم درگیری میان کردها در اشاره به اقدام حزب کارگران کردستان برای به دست گرفتن کنترل برخی از مناطق کردنشین عراق هشدار داده بود.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا