خبر اولسرخط خبرها

تاکید «مصطفی الکاظمی» بر لزوم بستن همه گذرگاه‌های غیر رسمی

نخست‌وزیر عراق بر لزوم بستن گذرگاه‌های غیررسمی به دلیل تاثیر منفی بر اقتصاد ملی و حمایت از تولیدکننده داخلی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق بر لزوم بستن گذرگاه‌های غیررسمی به دلیل تاثیر منفی بر اقتصاد ملی و حمایت از تولیدکننده داخلی تاکید کرد.

الکاظمی امروز در دفتر خود از «عمر عدنان الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی استقبال و با وی درباره موضوعات مرتبط با فعالیت گذرگاه‌های مرزی گفت‌وگو کرد.

الکاظمی در این دیدار بر اهمیت بستن همه گذرگاه‌های مرزی به دلیل تاثیرات منفی آن بر وضعیت اقتصاد ملی و در راستای حمایت از تولیدکننده داخلی تاکید کرد.

در این دیدار همچنین تلاش برای ایجاد آزمایشگاه‌های مربوطه برای بررسی کالاهای وارداتی و مطابقت‌دهی آن با معیارهای سازمان استاندارد و کنترل کیفیت و اهمیت هماهنگی میان ادارات فعال در گذرگاه‌های مرزی برای ارتباط کامل و حُسن عملکرد این دستگاه‌ها و بازتاب مثبت آن بر تحقق درآمدهای دولت و مبارزه با قاچاق و هدررفت بیت المال مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

طرفین در این دیدار بر اهمیت بهسازی گذرگاه‌های مرزی و بازخواست کادرهای فاسد و اتخاذ اقدامات قانونی لازم در حق آنها تاکید کردند.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی در این دیدار همچنین به توضیح اقدامات انجام شده برای تقویت وضعیت امنیتی در گذرگاه‌های مرزی و اجرای دستورات نخست‌وزیر برای اعمال اقتدار در همه گذرگاه‌ها پرداخت و به نقش این سازمان و کادر آن در اجرای استراتژی اتخاذ شده و فعال‌سازی نقش نظارتی و بازرسی این سازمان در راستای کنترل تخلفات و افزایش درآمدهای دولت به منظور گذر از بحران کنونی اقتصاد اشاره کرد.

منبع
بغداد البوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا