خبر اولسرخط خبرها

دستور نخست وزیر عراق به ستاد عملیات مشترک برای بستن گذرگاه های مرزی غیر قانونی

نخست وزیر عراق، به ستاد عملیات مشترک دستور داد که اقدامات برای بستن همه گذرگاه های غیر قانونی در کشور را به منظور توقف قاچاق آغاز کند.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، به ستاد عملیات مشترک دستور داد که اقدامات برای بستن همه گذرگاه های غیر قانونی در کشور را به منظور توقف قاچاق آغاز کند.

براساس بيانيه رسمی دفتر الکاظمی وی در نخستین جلسه مدیران ادارات دولتی غیر وزارتی بر اهمیت برگزاری این جلسه به صورت ماهانه تأکید کرد و گفت که این ابتکاری است که برای اولین بار در عراق اجرا می شود.

او تأکید کرد که هدف از تشکیل این شورا ارتباط دائم با نهادهای حکومتی غیر وزارتی و قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات آنها در خدمت رسانی به شهروندان و رفع موانع دربرابر آنها و ارجاع پرونده های لازم به هیئت وزیران برای بررسی است.

الکاظمی در این جلسه تأکید کرد که دولت فعلی عراق دولت انتقالی و هدف آن برگزاری انتخابات پیش از موعد است و هرچند کسانی می کوشند که در مسیر آن سنگ اندازی کنند، دولت با عزم جدی در پی اجرای انتخابات شفاف و عادلانه ای است که خواسته های مردم را تحقق بخشد و کشور را به آینده ای بهتر بکشاند.

در این جلسه مسائلی مربوط به بانک مرکزی، سازمان حج و عمره، سازمان گذرگاه های مرزی، شهرداری بغداد، مؤسسه زندانیان سیاسی، و دیوان های وقف شیعه و سنی بررسی شد.

در بیانیه دفتر نخست وزیر آمده که در این جلسه در موضوع گذرگاه های مرزی تصویب شد که همه وزارتخانه ها و نهادهای حکومتی در استان ها مصوبات شورای سازمان گذرگاه های مرزی را اجرا کنند.

همچنین تصویب شد که استان داری ها 50 درصد از درآمدهای گذرگاه های مرزی را در استان های خودشان مصرف کنند.

از دیگر مصوبات این جلسه هوشمندسازی مسائل گمرکی و مالیاتی در سقف زمانی مشخص و تقویت سامانه الکترونیکی طراحی شده توسط سازمان گذرگاه های مرزی بود.

درمورد مسائل مرزی عراق نیز به فرماندهی ستاد عملیات مشترک و فرماندهی مرزبانی و نیروهای مستقر در استان ها دستور داده شده که همه گذرگاه ها و روزنه های غیر رسمی را ببندند و مانع از ورود هرگونه کالای قاچاق به کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز به نقل از دفتر اطلاع رسانی سازمان گذرگاه های مرزی خبر داد که الکاظمی در این جلسه از اقدامات سازمان گذرگاه های مرزی برای تحکیم سلطه اش بر گذرگاه های مرزی رسمی کشور وافزایش درآمدهای حکومت با افزایش کارکنان این سازمان موافقت و شماری از کارکنان دستگاه امنیت ملی را به این سازمان منتقل کرده است.

او همچنین بر اهمیت به روزسازی گذرگاه های مرزی و تشویق سرمایه گذاری در آن با هدف الکترونیک کردن اقدامات گمرکی و پایان دادن به فساد اداری و مالی تأکید کرده است.

هفته گذشته نیز «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق بر لزوم بستن گذرگاه‌های غیررسمی به دلیل تاثیر منفی بر اقتصاد ملی و حمایت از تولیدکننده داخلی تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا