خبر اولسرخط خبرها

حمله هوایی به مواضع گروه های مسلح در نزدیکی مرز عراق و سوریه دست کم 14 قربانی به جای گذاشت

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در این حمله «که احتمالا کار نیروهای اسرائیلی بوده» 14 نیروی مسلح با تابعیت افغانستان و عراق جان باخته‌اند.

میدل ایست نیوز: جنگنده‌های ناشناس شنبه شب مواضع گروه‌های مسلح نزدیک به ایران در شرق سوریه را بیش از 10 بار بمباران هوایی کردند.

پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از «جاسم علیان»، فعال سیاسی سوریه‌ای، خبر داد که این جنگنده‌ها غرب شهر البوکمال در نزدیکی مرز عراق و سوریه را هدف دست‌کم 10 حمله هوایی قرار داده‌اند.

براساس این گزارش، آمبولانس‌ها و امدادات پزشکی به سمت منطقه اعزام شده و این حمله به احتمال قوی باعث جان باختن و زخمی شدن شماری از این نیروها شده است.

صبح امروز (یکشنبه 22 نوامبر) دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکزی غیر دولتی و مقر آن در لندن است اعلام کرد که در این حمله «که احتمالا کار نیروهای اسرائیلی بوده» 14 نیروی مسلح با تابعیت افغانستان و عراق جان باخته‌اند.

این مرکز نیز در گزارش خود تأکید کرده که این حمله در حومه البوکمال در شرق دیرالزور رخ داده و افزوده که احتمال افزایش آمار قربانیان وجود دارد چون وضعیت برخی از مجروحان وخیم است.

براساس این گزارش، این حمله دو مقر این گروه‌ها را هدف قرار داده و باعث نابوده دو مرکز و تعدادی از تجهیزات نظامی متعلق به این نیروها شده است.

اسرائیل بارها اعلام کرده‌ که اجازه تمرکز نیروهای ایرانی یا وابسته به ایران در سوریه را نمی‌دهد و هر از چندی مواضع این نیروها را در سوریه بمباران می‌کند.

در 14 نوامبر نیز حملات مشابهی در سوریه رخ داد که برخی منابع خبری از جان باختن شماری نیروی ایرانی در آن حمله خبر دادند.

«سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران، صبح امروز در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن تکذیب جان باختن نیروهای نیروی قدس سپاه ایران در سوریه تأکید کرد که ایران در سوریه حضور نظامی ندارد و افزود که حضور ایران در سوریه در حد مستشاران است و هرکه بخواهد به این حضور آسیب بزند با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا