سرخط خبرهاسیاسی

وزیر دفاع عراق شمار اعضای داعش در این کشور را اعلام کرد

وزیر دفاع عراق شمار اعضای گروه تروریستی داعش در عراق را نزدیک به هزار و 500 تا 2 هزار نفر اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: «جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق شمار اعضای گروه تروریستی داعش در عراق را اعلام و تاکید کرد که این عناصر در مناطق آزاد شده از دست داعش، مناطق شمال بغداد، بابل و استان دیالی حضور دارند.

عناد در کنفرانسی تلویزیونی گفت: ما اطلاعاتی از حضور نزدیک به هزار و 500 تا 2 هزار عضو داعش در مناطق آزاد شده از کنترل داعش، شمال بغداد، بابل و استان دیالی داریم.

وی افزود که این تعداد از عناصر به صورت واحدهای کوچکی که شمار هر کدام از 7 نفر فراتر نمی رود فعالیت دارند و به اهداف مشخص شده ای حمله و سپس فرار می کنند.

وزیر دفاع عراق در ادامه اشاره کرد که داعش شیوه جدیدی در حملات خود از طریق استفاده از سلاح تک تیرانداز و دوربین حرارتی آن در پیش گرفته که می تواند هدفش را از مسافت 2 کیلومتری مورد حمله قرار دهد.

عناد تصریح کرد که داعش پس از کنترل نیروهای امنیتی بر مناطق آزاد شده، دیگر کنترل منطقه ای را در دست ندارد و اینکه بتواند یک مرکز امنیتی را هدف قرار داده و آن را به کنترل درآورد امری محال است.

وی اظهار داشت که نیروهای ارتش به آموزش مجدد به صورت درست نیاز دارند و زمانی که وزارت دفاع را تحویل گرفته، این همان طرح وزارت دفاع بود اما به علت انتشار ویروس کرونا این طرح انجام نشد.

وزیر دفاع عراق در پایان درباره سفرهای خارجی خود گفت که این سفرها با هدف دستیابی عراق به سلاح های پیشرفته از کشورهای مقصد انجام شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا