خبر اولسرخط خبرها

4 کشته و 90 زخمی؛ آخرین آمار حمله هواداران صدر به معترضان الناصریه+تصاویر

منبعی آگاه در اداره بهداشت الناصریه از افزایش تلفات رخدادهای روزگذشته میدان الحبوبی در این شهر خبر داد.

میدل ایست نیوز: منبعی آگاه در اداره بهداشت الناصریه از افزایش تلفات رخدادهای روزگذشته میدان الحبوبی در این شهر خبر داد.

منبع مذکور در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: آمار نهایی تلفات اتفاقات روز گذشته میدان الحبوبی به 4 کشته و 90 مجروح افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از میان مجروحان، 75 نفر با چاقو و 15 نفر با شلیک گلوله زخمی شده‌اند.

این درگیری‌ها در حالی روی داد که روز گذشته طرفداران صدر به میدان الحبوبی در شهر الناصریه، مرکز استان ذی‌قار حمله کردند و خیمه‌های تظاهرات‌کنندگان و تحصن‌کنندگان را آتش زده و تلاش کردند تا بر این منطقه تسلط یابند، در این میان نیروهای امنیتی تنها به نظاره این درگیری‌ها بسنده کردند.

در همین رابطه، «سلام اللامی»، فعال اجتماعی در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: ده‌ها تن از هواداران صدر از جمله افرادی که سلاح‌های سبک در دست داشتند، تلاش کردند تا تظاهرات‌کنندگان را از میدان الحبوبی خارج کرده و برای پیش بردن اهداف سیاسی، بر این میدان تسلط یابند.

اللامی افزود: تظاهرات‌کنندگان موجود در خیمه‌ها سعی کردند مانع از تسلط طرفداران صدر بر میدان الحبوبی شوند اما آنها با چماق، لوله‌های آهنی و چاقو به تظاهرات‌کنندگان بی دفاع حمله کردند.

در میانه عدم حضور کامل نیروهای امنیتی عراق، طرفداران صدر با جرثقیل دست به کندن خیمه‌های تحصن‌کنندگان در الناصریه زده و در پی شلیک بی‌هدف آنان، 4 تن از تظاهرات‌کنندگان کشته و 90 نفر زخمی شدند.

با تشدید تنش‌ها در الناصریه مقامات امنیتی ممنوعیت منع و آمد در این الناصریه اعلام کردند و «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق دستور برکناری رئیس پلیس ذی قار و انجام تحقیقات با وی را صادر کرده و فرمانده جدیدی برای ذی قار منصوب کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا