خبر اولسیاسی

900 جنگجوی سوری در حال بازگشت از آذربایجان به سوریه/ ترکیه 2 هزار و 580 نفر به قره باغ اعزام کرده بود

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شماری از جنگجویان سوری مورد حمایت ترکیه پس از توقف درگیری‌ها در قره‌باغ به خاک سوریه بازگشتند.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شماری از جنگجویان سوری مورد حمایت ترکیه پس از توقف درگیری‌ها در قره‌باغ به خاک سوریه بازگشتند.

منابع آگاه در سوریه اعلام کردند، بیش از 900 جنگجوی وابسته به ترکیه پس از توقف درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ به سوریه بازگشتند.

بر اساس این گزارش، این جنگجویان در چند مرحله به سوریه بازگشتند و در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه از جمله عفرین، الباب و جرابلس مستقر شدند و پیش بینی می شود، انتقال عناصر باقیمانده به این کشور ادامه یابد.

منابع آگاه سوری مدعی شدند، 293 جنگجو از 2 هزار و 580 نفری که ترکیه برای جنگ در کنار نیروهای جمهوری آذربایجان به قره باغ اعزام کرده بود، در این درگیری ها کشته شدند.

پیش تر «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی اتهامات به کشورش برای اعزام جنگجویان سوری به جمهوری آذربایجان را رد کرده بود.

بامداد یکشنبه 27 سپتامبر سال جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغازکننده حمله دانست.

سرانجام به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید و ارتش مسکو وظیفه صلحبانی و تحقق آتش بس را به عهده گرفت.

روسیه در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبانی خود را در قالب حدود 2 هزار نیرو به همراه تجهیزات به قره باغ اعزام و 23 پست دیده بانی نیز تاسیس کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا