سرخط خبرهاسیاسی

حیدر العبادی: پهپاد عامل شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس با اجازه عراق وارد خاک این کشور شد

نخست وزیری پیشین عراق و رئیس ائتلاف نصر پارلمان فاش کرد که پهپاد عامل شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس با موافقت عراق وارد خاک این کشور شد.

میدل ایست نیوز: «حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف نصر در پارلمان و نخست وزیر پیشین عراق فاش کرد که جنگنده ای (پهپاد) که سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند با موافقت عراق وارد خاک این کشور شد.

وی در سخنانی در یک برنامه تلویزیونی ضمن اشاره به اینکه وی با مشارکت جنگنده های اماراتی و ایرانی در جنگ علیه داعش مخالف بود و اجازه این کار را نداد گفت که فداکاری ها موجب تحقق پیروزی شد و پیروزی بدون وحدت ملت عراق امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به جنگ «جرف النصر» آن را برای اثبات قدرت عراق در شکست داعش اساسی دانست و گفت جنگ آزادسازی «الضلوعیه» عامل فرقه ای را در هم شکست و تبلیغات داعش را شکست داد.

العبادی با اشاره به ارسال پیام حزب الدعوه به مرجعیت عالی دینی در سال 2014 برای دریافت پاسخ از مرجعیت تصریح کرد که پیام مرجعیت در سال 2014 خواستار تغییر نخست وزیر و بسیاری از مواضع دیگر بود.

وی بیان کرد که به ایرانی ها و امریکایی ها گفته که در صورت تداوم درگیری ها خواستار خروج آنها از عراق خواهد شود و اشاره کرد که حضور جنگنده های ایرانی و اماراتی در جنگ علیه داعش را نپذیرفته است.

العبادی تاکید کرد که در حال حاضر شمار مستشاران ایرانی در عراق از 40 نفر فراتر نمی رود و بیان کرد که سخنانی که درباره محاصره مالی الحشد الشعبی توسط من مطرح می شود نادرست است.

وی در پایان گفت که شمار رزمندگان الحشد الشعبی به علت برخی اهداف سیاسی و انتخاباتی افزایش قابل توجهی یافته است.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا