خبر اولسرخط خبرها

وزیر حمل و نقل عراق: قرارداد با شرکت دوو برای ساخت بندر فاو در هیئت دولت به رأی گذاشته می شود

وزیر حمل و نقل عراق ابراز امیدواری کرد که در جلسه آینده هیئت دولت عراق قرارداد جدید وزارت حمل و نقل با شرکت دوو تصویب شود.

میدل ایست نیوز: «ناصر حسین»، وزیر حمل و نقل عراق، تأکید کرد که مذاکرات این وزارتخانه با شرکت دوو برای ساخت فاز اول بندر فاو تقریبا نهایی شده است و قرارداد با این شرکت هفته آینده در هیئت دولت به رأی گذاشته می شود.

وی در مصاحبه با شبکه خبری «العراقیه» گفت که بندر فاو پروژه ای برای نسل های آینده عراق است و افزود که موقعیت راهبردی این بندر آن را به قلب حمل و نقل منطقه تبدیل می کند هرچند بر عملکرد دیگر بنادر تأثیری نخواهد گذاشت.

او ابراز امیدواری کرد که در جلسه آینده هیئت دولت عراق قرارداد جدید وزارت حمل و نقل با شرکت دوو تصویب شود و  افزود که شرکت دوو متعهد به اجرای 5 پروژه در بندر فاو است و تأکید کرد که این وزارتخانه بر حفاری 19 متری سکوی بندر برای امکان پذیرش بزرگ ترین کشتی های باری پافشاری می کند.

ناصر حسین افزود که مذاکره با شرکت چینی بیشتر برای استمزاج از آنها درباره این پروژه بوده و تأکید کرد که وزارتش از این شرکت چینی خواسته که ضمانت نامه ای از دولت چین ارائه کند که چنین چیزی ارائه نشده است.

وزیر حمل و نقل عراق افزود که شرکت دوو همچنین متعهد به اجرای رایگان برخی پروژه های جانبی در عراق است.

او درباره واکنش های سیاسی به این پروژه گفت که امیدوار است این پروژه استراتژیک به موضوعی برای چانه زنی های سیاسی تبدل نشود.

امروز ائتلاف فتح و دولت قانون و همچنین سید مقتدی صدر با انتشار بیانیه هایی درباره موضوع واگذاری این پروژه به شرکت دوو یا یک شرکت چینی مواضعی مطرح کردند.

 

بیشتر بخوانید:

وزارت حمل و نقل عراق: شرکت کره ای با عقب نشینی از توافقات سابق درباره بندر بزرگ فاو مبالغ بیشتری را طلب کرده است

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا