سرخط خبرهاسیاسی

شکست مذاکرات میان روسیه و نیروهای قسد بر سر شهر عین عیسی سوریه

منبع نزدیک به قسد از شکست مذاکرات این گروه با روسیه در دستیابی به توافقی برای دور کردن عین عیسی از حمله گروه‌های مورد حمایت ترکیه خبر داد.

میدل ایست نیوز: منبع نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) از شکست مذاکرات این گروه با روسیه در دستیابی به توافقی برای دور کردن عین عیسی از حمله گروه‌های مورد حمایت ترکیه خبر داد.

«آزاد حسو»، پژوهشگر سیاسی نزدیک به قسد در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد:مذاکرات اداره خودگردان کُرد شمال شرق سوریه با روسیه برای دور کردن عین عیسی از حمله نظامی گروه‌های همسو با ترکیه شکست خورده و به هیچ نتیجه مثبتی منجر نشده است.

حسو افزود:مسکو، ترکیه را به نقض توافق امضا شده در سال گذشته و حمله به عین عیسی که اکنون در کنترل نیروهای قسد است، وا می دارد.

نمایندگان قسد و افسران روس طی روزهای گذشته برای دستیابی به توافقی به منظور دور کردن شهر عین عیسی از هرگونه اقدام نظامی ترکیه و گروه‌های مخالف دولت سوریه مشغول مذاکره بوده‌اند اما به دلیل پافشاری روسیه بر تسلیم این شهر به نیروهای دولتی سوریه، این مذاکرات به در بسته خورد چرا که قسد مخالفت تسلیم عین عیسی به نیروهای دولتی است.

بعد از شکست مذاکرات، درگیری میان گروه‌های مخالف و نیروهای قسد در اطراف دو روستای المشیرفه و جهبل واقع در شرق عین عیسی با مشارکت پهپادهای ترکیه از سر گرفته شد.

در این میان، روسیه تلاش دارد تا قسد را دربرابر دو گزینه قرار دهد؛ یا تحویل عین عیسی به نظام سوریه یا تکرار سناریو عفرین که روس‌ها به تُرک‌ها اجازه تسلط بر آن منطقه را در سال 2018 میلادی دادند.

عین عیسی در 48 کیلومتری شمال استان رقه و در قلب منطقه شمال شرق فرات قرار دارد، قسد این منطقه را در سال 2016 میلادی از چنگال داعش بیرون آورد و آن را تبدیل به نقطه تمرکز نظامی و سیاسی خود کرد.

همچنین بخوانید:

افزایش تنش در «عین عیسی» سوریه؛ آیا قسد تسلیم فشارهای روسیه خواهد شد؟

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا