سرخط خبرهاسیاسی

وزیر دفاع عراق: سلاح بی‌ضابطه از سال 2003 از مهم‌ترین چالش‌های امنیتی بوده است

وزیر دفاع عراق در یکصدمین سالروز تاسیس ارتش عراق اظهار داشت مهم‌ترین چالش فرا روی ارتش عراق، بحث تسلیحات و آموزش است.

میدل ایست نیوز: «جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق در یکصدمین سالروز تاسیس ارتش عراق اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش روی ارتش عراق، بحث تسلیحات و آموزش است.

عناد با بیان اینکه برای توسعه نیروی هوایی و پدافندی ارتش عراق تلاش می‌کنیم، اظهار داشت: ما با ائتلاف بین‌المللی و ناتو در توسعه ارتش عراق از جمله آموزش و تسلیح همکاری می‌کنیم.

وزیر دفاع عراق با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش در عراق به پایان رسیده است، گفت: برخی هسته‌های خفته داعش وجود دارد که به صورت مداوم تحت تعقیب قرار دارند.

وی با بیان اینکه برای تامین امنیت هیات‌های دیپلماتیک تلاش می‌کنیم و افرادی که به منطقه الخضراء حمله راکتی انجام می‌دهند، تحت تعقیب داریم، اظهار داشت: چندین بار با سفیر امریکا در بغداد درخصوص امنیت سفارت گفت‌وگو کردیم و از آنها خواستیم در بغداد باقی بمانند.

وزیر دفاع عراق با بیان اینکه حمله به هیات‌های دیپلماتیک به زیان منافع کشور است، اظهار داشت: اکثر حملات به منطقه الخضراء به سفارت امریکا اصابت نکرده و بر سر شهروندان فرود آمده است.

عناد گفت: عراق تاب تحمل منارعات را ندارد و برخی خواهان جنگ داخلی هستند اما ما این اجازه را به آنها نخواهیم داد همچنین برخی افراد می‌خواهند نیروهای امنیتی را به درگیری مسلحانه بکشانند اما ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

وی اظهار داشت: سلاح بی‌ضابطه از سال 2003 میلادی از مهم‌ترین چالش‌ها امنیتی بوده است.

وزیر دفاع عراق با بیان اینکه ارتش ضامن تامین امنیت انتخابات زودهنگام آتی خواهد بود، اظهار داشت: ما همچنان نیازمند ائتلاف بین‌المللی برای حمایت از نهاد نظامی در عراق هستیم.

وی در پایان گفت: با وزارت کشور برای سپردن پرونده‌های امنیتی برخی استان‌ها در حال هماهنگی هستیم همچنین پرونده سنجار پیچیده است و نیروهای فدرال در آنجا مستقر شده اند و وضعیت مرزهای مشترک با سوریه نیز کاملا امن است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا