خبر اولسیاسی

محکومیت گسترده بین المللی انفجار بغداد؛ «برهم صالح»: در برابر تلاش‌های ثبات‌زدا خواهیم ایستاد/ الحکیم: نهادهای امنیتی سریعا عوامل وقوع حادثه تروریستی بغداد را شناسایی کنند

رئیس جمهوری عراق و رهبر ائتلاف عراقیون به علاوه سفرای کشورهای خارجی انفجارهای تروریستی در بغداد را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق انفجارهای تروریستی در بغداد را که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از یکصد شهروند بی‌گناه شد، محکوم کرد.

صالح در توئیتی نوشت: «این دو انفجار تروریستی علیه شهروندان بی‌گناه در بغداد آن هم در این مقطع زمانی نشانگر تلاش گروه‌های تاریک‌اندیش برای هدف قرار دادن آرمان و خواسته مردم عراق در آینده‌ای برخوردار از امنیت و ثبات است.»

رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه با قاطعیت در برابر این تلاش‌های ناجوانمردانه و ثبات‌زدا خواهیم ایستاد، از خداوند برای شهدا رحمت و برای مجروحان شفا مسالت کرد.

«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق هم ضمن محکومیت این حمله تروریستی و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، اظهار داشت: تروریسم در تلاش برای برهم زدن امنیت و ثبات همگان است.

«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق هم در واکنش به این حمله تروریستی با بیان اینکه تداوم تنش منطقه‌ای بر وضعیت امنیت داخلی عراق تاثیرگذار است، اظهار داشت: داعش همچنان با قدرت در شماری از مناطق عراق در تحرک است و عراق به تنهایی نمی‌تواند با این تنش‌ها مقابله کند و نیازمند حمایت خارجی است.

«فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی هم در محکومیت این انفجار تصریح کرد: حادثه تروریستی امروز تاثیری بر اراده نیروهای نظامی و امنیتی عراق نخواهد داشت و نیروهای مختلف ما اجازه نخواهند داد تا بار دیگر شهرهایمان عرصه اقدامات تروریستی آنها شود.

وی افزود تروریسم خونریز بار دیگر شهرها مناطق مسکونی ما را هدف گرفت اما این بار بازاری مردمی که کسبه، فقرا و طبقات زحمت‌کش در آن حضور داشتند را نشانه گرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از آنها شد.

«سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت و ائتلاف عراقیون هم با صدور پیامی ضمن محکومیت شدید دو انفجار تروریستی در منطقه الباب الشرقی، از نهادهای امنیتی خواست سریعا عوامل وقوع این حادثه تروریستی را شناسایی کنند.

الحکیم ضمن هشدار دادن نسبت به بازگشت عرصه امنیتی به ناکامی‌های سال‌های پیشین، از خداوند برای شهدای این اقدام تروریستی مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل مسالت کرد.

«مارتین هوث»، سفیر اتحادیه اروپا در بغداد هم در پیامی با محکومیت این حمله تروریستی علیه مردم عراق، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

«اولریک شانون»، سفیر کانادا در بغداد هم با بیان اینکه با اندوه و تاثر فراوان خبر حمله تروریستی در منطقه الباب الشرقی را دریافت کردم، اظهار داشت: این حمله تروریستی ناجوانمردانه را به شدت محکوم می کنم و برای شهدا رحمت الهی و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم.

«فاتح یلدیز»، سفیر ترکیه در بغداد هم ضمن محکومیت شدید این اقدام گروه‌های تروریستی فاقد انسانیت که چهره قبیح خود را در بغداد مجددا نشان دادند، برای شهدا رحمت الهی و برای مصدومان شفای عاجل مسالت کرد.

سفارت ایران در بغدا هم ضمن محکومیت شدید این حمله تروریستی و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان اعلام کرد که ایران مانند همیشه بر حمایت از دولت و ملت عراق تاکید می کند و برای هر گونه کمک‌ در این باره آماده است.

«احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب هم به شدت دو انفجار انتحاری در مرکز بغداد را که منجر به شهادت د‌ها غیرنظامی عراقی شد، محکوم و با خانواده‌های جان‌باختگان ابراز همدردی و شفای عاجل برای مصدومان این اقدام تروریستی آرزو کرد.

« عادل العسومي»، رئیس پارلمان کشورهای عربی هم با محکومیت این حادثه تروریستی اظهار داشت: این اقدامات تروریستی نمی‌تواند تلاش‌های دولت و اراده ملت عراق در اعمال امنیت و ثبات را تحت الشعاع قرار دهد.

وزارت امور خارجه مصر هم با محکومیت این اقدام تروریستی، مجددا حمایت قاهره از عراق در تلاش‌هایش برای حفظ امنیت و ثبات و مقابله با هر نوع تروریسم و افراط‌گرایی را اعلام کرد.

اردن هم ضمن محکومیت این انفجار، از حمایت امّان از هر گونه تهدیدی علیه امنیت عراق خبر داد و افزود: امنیت دو کشور مقوله‌ای واحد و غیر مجزاست و هر گونه تهدید امنیت عراق به معنای تهدید امنیت و ثبات همه منطقه است.

هیات سازمان ملل متحد در عراق هم ضمن محکوم کردن شدید انفجارهای بغداد و تاکید بر اینکه این اقدامات حرکت عراق به سمت ثبات و شکوفایی را تضعیف نحواهد کرد، با خانواده قربانیان ابراز همدردی و برای مجروجان شفای عاجل آرزو کرد.

سفارت امریکا در بغداد نیز ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی امروز میدان الطیران بغداد و بزدلانه توصیف کردن آن، اظهار داشت: این حمله تروریستی، اقدامی بزدلانه و قبیح است و نشان داد که خطر تروریسم همچنان در کمین مردم عراق است.

وزارت امور خارجه قطر هم ضمن محکومیت شدید دو انفجار تروریستی بغداد و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، بر موضع ثابت قطر در مخالفت با تروریسم و خشونت به هر بهانه و دلیلی که باشد، تاکید کرد.

وزارت امور خارجه عربستان هم ضمن محکومیت شدید انفجارهای انتحاری بغداد، مجددا بر حمایت و همبستگی این کشور با عراق در مقابله عوامل تهدیدکننده امنیت و ثبات عراق تاکید کرد.

همچنین بخوانید:

جزئیاتی جدید از انفجارهای انتحاری بغداد/افزایش تلفات به 28شهید و 73 زخمی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا