خبر اولسیاسی

سخنگوی نظامی الکاظمی: عاملان انفجار انتحاری بغداد عراقی و نه خارجی بودند

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد عوامل انتحاری انفجار مرگبار اخیر بغداد عراقی بودند.

میدل ایست نیوز: سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد عوامل انتحاری انفجار مرگبار اخیر بغداد عراقی بودند.

سخنگوی نظامی الکاظمی افزود: تصاویر منتشر شده درباره شخص انتحاری نادرست و مربوط به تبعه سعودی است که چندین سال پیش جنایتی در کشور خود مرتکب شد.

وی افزود: دو انتحاری انفجار اخیر بغداد هر دو عراقی و نه خارجی بودند و دستگاه‌های اطلاعاتی به سرنخ‌هایی درباره عاملان و برنامه‌ریزی‌کنندگان عملیات انتحاری و تسهیل‌کنندگان ورود آنها به میدان الطیران رسیدند، انفجار اخیر بغداد که در میدان الطیران روی داد، شکافی امنیتی و کوتاهی بود که بدان اعتراف و اذعان شد.

سرلشکر رسول با بیان اینکه نبرد کنونی ما نبردی اطلاعاتی است و داعش از برخی مناطق که منازعه سیاسی در آن وجود دارد، سوء استفاده می‌کند، اظهار داشت: وجود 3 هزار داعشی در عراق امری مبالغه‌آمیز است و شمار آنها کمتر از چند صد نفر است.

وی با اشاره به اینکه بودجه وزارت دفاع برای خرید و انعقاد قراردادهای تسلیحاتی کافی نیست، گفت:پدافند دفاعی نیازمند توسعه و نوسازی مستمر است.

سخنگوی نظامی الکاظمی اظهار داشت: تروریست‌ها به شکل گروه‌ها و گاهی به صورت فردی فعالیت می‌کنند، ما نیازمند ائتلاف بین المللی برای تکمیل توانمندی‌های نظامی هستیم.

روز پنج‌شنبه بعد از مدت‌ها آرامش بغداد یک حادثه تروریستی توسط دو‌عامل انتحاری را شاهد بود که طی آن دست‌کم ۳۲ تن شهید و‌ ۱۱۰ تن زخمی شدند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا