خبر اولسیاسی

عضو کمیسیون امنیت مجلس عراق جزئیات تازه ای درباره حادثه تروریستی در بغداد فاش کرد

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق، خبر داد که دستگاه‌های امنیتی عراق شماری از دست‌اندرکاران عملیات تروریستی هفته گذشته در میدان الطیران بغداد را دستگیر کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: «بدر الزیادی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق، خبر داد که دستگاه‌های امنیتی عراق شماری از دست‌اندرکاران عملیات تروریستی هفته گذشته در میدان الطیران بغداد را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش «الفرات نیوز»، الزیادی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که مسیر تروریست‌ها برای رسیدن به میدان الطیران در مرکز بغداد کاملا زیر نظر بوده و افزود که این دو تروریست 25 کیلومتر را پیاده طی کرده بودند و از سوریه به استان کرکوک و از آنجا به یوسفیه و سپس به بغداد آمده بودند.

به گفته الزیادی عراق از ائتلاف بین المللی خواسته بود که عملیاتی هوایی برای بمباران این دو تروریست در یوسفیه انجام دهد اما ائتلاف حاضر به این کار نشد.

وی همچنین خبر داد که همزمان با این عملیات تروریستی، یک حمله دیگر در منطقه کرخ بغداد در آستانه انجام شدن بود که خنثی شد.

او گفت که دستگاه‌های امنیتی بیش از 600 عملیات تروریستی را خنثی کرده‌اند و افزود که همه هسته‌های خفته داعش زیر نظر دستگاه‌های امنیتی عراق هستند و این دستگاه‌ها به بسیاری از مجامع تروریست های داعش رخنه اطلاعاتی کرده‌اند.

الزیادی تأکید کرد که از پیش اطلاعاتی درباره احتمال اقدام تروریستی وجود داشت.

وی همچنین خبر داد که برخلاف اعلام رسمی، یکی از تروریست‌ها شهروند عراقی نبوده است.

او گفت که فرماندهان امنیتی که در کمیسیون امنیت مجلس حاضر شدند اطلاعات محرمانه مهمی را به این کمیسیون داده‌اند و خبر داد که اعضای این کمیسیون قرار است فردا (پنج‌شنبه 28 ژانویه) جلسه‌ای با رئیس جمهور و نخست‌وزیر عراق داشته باشند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا