سرخط خبرهاسیاسی

ترکیه از کشتن 33 عضو «پ ک ک» در شمال عراق خبر داد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که طی عملیات نظامی در شمال عراق، 33 عضو پ ک ک از جمله دو تن از رهبران آن را کشته است.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع ترکیه امروز جمعه از کشتن 33 تن از عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در عملیات پنجه عقاب 2 در شمال عراق خبر داد.

وزارت دفاع در بیانیه ای گفت: عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق تحت عنوان پنجه عقاب 2، منجر به کشته شدن 33 تن از عناصر پ ک ک از حمله دو تن از رهبران این گروه در شمال عراق شد.

در ادامه بیانیه اشاره شده است که عناصر حزب کارگران کردستان با توجه به اینکه حملات هوایی با دقت به اهداف خود اصابت کرد، ضربه دردناکی دریافت کردند.

این وزارت همچنین اشاره کرد که حملات هوایی در این عملیات، 50 هدف از حزب کارگران کردستان را هدف قرار داد.

در این عملیات بیش از 40 هواپیما نیروی هوایی ترکیه از جمله پهپاد، جنگنده و هواپیمای سوخت رسان شرکت داشتند و نیروهای زمینی ترکیه نیز طی عملیات هلی برن با استفاده از بالگردها برای عملیات زمینی وارد منطقه شدند.

وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد که این عملیات با هماهنگی با دوستان و همپیمانان انجام شده است و ارتش ترکیه به حفظ سلامت شهروندان غیرنظامی توجه دارد.

به گفته وزارت دفاع ترکیه این عملیات تا زمان از بین بردن تهدیدها علیه ترکیه ادامه خواهد داشت.

پیش از این نیز، «ابراهیم قالن»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در گفت وگویی اظهار داشت: عملیات ترکیه علیه پ ک ک در شمال عراق چه در گذشته و چه در آینده با هماهنگی بغداد و اربیل انجام شده و می شود.

جنگنده های ترکیه همواره روستاها و نواحی مختلفی را در اقلیم کردستان عراق برای مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که آن را گروهی تروریستی می نامد بمباران می کند.

حزب کارگران کردستان بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
روسیا الیومبغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا